Nyitókép: MTI/AP/Jens Meyer

Szakértő: nem akárki lesz a Formula-1-es év sötét lova

Infostart / InfoRádió - Farkas Dávid
2020. július 1. 21:31
Vámosi Péter szakíró szerint van egy olyan korábbi világbajnok a mezőnyben, akinek ez az év utolsó idényként akár valódi felszabadultságot is hozhat.

Bő három és fél hónapos csúszással Ausztriában megkezdődik a Forma-1-es versenyszezon. A Magyar Nagydíj előtt most és a következő hétvégén is a spielbergi pályán küzd meg egymással a mezőny - elkülönítve szinte mindenkitől, a szurkolók teljes kizárásával.

A fogadóirodák szerint a hatszoros világbajnok angol Lewis Hamilton a legesélyesebb az összetettbeli sikerre, mellette csapattársa, Valtteri Bottas, valamint a Red Bull sztárja, Max Verstappen és esetleg a Ferrari pilótái szállnak majd harcba a futamgyőzelmekért, de

lehetnek olyan pilóták, akiknek a hangulatát elnyomja, hogy nincs nézősereg, nincsenek kedveseket kérdező újságírók,

de lehetnek olyan versenyzők is, mint Kimi Räikkönen, hogy "de jó, nem kell foglalkoznom azokkal, akik állandó jelleggel, még a hotelban is zaklatnak" - vélekedett az InfoRádióban Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

"Az emberi tényező most biztos, hogy egy ideig kiemelkedő szerepet kap, és arról se feledkezzünk meg, amit Vettel emlegetett fel: kifejezetten érdekes lesz látni azt, hogy az első hétvége eredményeiből hirtelen mindenki levon valamilyen következtetést, majd pár napjuk van arra, hogy a megismert friss adatok alapján a jelenlegi technikából hogyan hozhatnának ki még többet, szinte ugyanolyan körülmények között" - ecsetelte a szakértő.

Szerinte az év végével a Ferrarit elhagyó négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel lehet a szezon titkos esélyese,

a sötét ló,

mert nyomás nélkül versenyezhet.

"Nála a legnagyobb kérdés az, hogy figyelembe veszi-e még az utolsó szezonjában a csapatérdeket, vagy egyáltalán nem, és akár csapattársa, Charles Leclerc kárára is viaskodik, teljesen saját utat követve a legszűkebb körével."

Vámosi Péter úgy látja, hogy bár a szezon "félévkor" indul csak, azt teljes értékűnek lehet venni, ugyanis a 16-os futamszám megegyezik a korábbi évek átlagos versenymennyiségével, csak épp egymást fogják követni a versenyhétvégék.

Amire viszont rámutat, és ez szintén befolyásolhatja egy-egy pilóta futását: mivel sűrűn jönnek a futamok, nem igazán fogja megérni összetörni az autót, ugyanis "drága lesz a központból azonnal odarendelni egy-egy padlólemezt".


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Formula-1 - kezdés előtt az esélyekről
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást