A Portfolio írt arról először, hogy az említett két intézkedés célja az előfizetői létszám csökkenésének megállítása. Az elképzelések nem okozhattak meglepetést, hiszen a múlt hónapban, a Netflix drámai gyorsjelentése után a cég vezérigazgatója, Reed Hastings már említette a terveket. Akkori nyilatkozatai azonban arra utaltak, hogy erre még 1-2 évet várni kell – írja a Marketwatch. A Times forrása a Netflix belső kommunikációjára hivatkozva azt írja, hogy a cégnél felgyorsították ezeket a lépéseket, mert az előfizetői szám további zuhanására számítanak.
Az első negyedévben 200 ezer előfizetőt vesztett a Netflix és a folyó negyedévre azt várja a menedzsment, hogy további 2 millióval csökken az előfizetői létszám.
A gazdasági portálon olvasható, hogy a Netflix sokáig elutasította, hogy reklámokkal lássa el a szolgáltatást, de az idők változnak, a riválisoknál (Hulu, Disney, HBO) működik a dolog – mondta el Hastings múlt hónapban a gyorsjelentés magyarázva. A jelszómegosztások felett eddig szemet hunyt a cég, de már fáj a vállalatnak, hogy a menedzsment becslései szerint mintegy
100 millióan használják az előfizetéssel rendelkező háztartásokon kívül a szolgáltatást.
Az még nem világos, hogy akar véget vetni a Netflix a jelszómegosztásnak, de a nyilatkozatok és a több országban zajló tesztelések alapján a vállalat valószínűleg külön díjat fog megállapítani azokért a fiókokért, amelyeket több személy használ az otthonán kívül. A cég azt reméli a lépéstől, hogy legalább ennek a 100 millió fő egy részét az előfizetői között köszönheti, a jelenlegi, 222 milliós felhasználói táborát gyarapítva.
Az előfizetői szám aggasztó alakulására nagyot zuhant a Netflix árfolyama, idén 70 százalékos mínuszban áll a részvény.