Az amerikai légügyi hatóság, az FAA véglegesítette azt a szabályt, amely szerint a repülőgépgyártóknak egy másodlagos fizikai akadályt kell felszerelniük a pilótafülkék elé a hatálybalépést követően két évvel, 2025 augusztusa után legyártott példányokon, valamint az amerikai légitársaságok számára előírja az üzemeltetési szabályaik ezzel kapcsolatos módosítását – írja az airportal.hu.
A szerkezet azt előzné meg, hogy bárki betörhessen vagy berohanhasson a pilótafülkébe akkor, amikor annak ajtaját repülés közben kinyitják, például ha az egyik pilóta mosdóba megy, a pilótáknak ételt vagy italt szolgálnak fel, vagy a hosszú távú járatokon a személyzet váltása közben.
Az új szerkezetet akkor kellene bezárni, mielőtt a pilótafülke ajtaját kinyitják, előrefelé 272, hátrafelé 463 kilogramm terhelésnek kell ellenállnia, valamint legalább öt másodperccel kell tudnia késleltetni az illetéktelen személy pilótafülkébe való behatolását, amelynek ajtaját ez idő alatt be lehetne zárni.
A 60 nap múlva hatályba lépő szabály bevezetését az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonságának javításával indokolja a hatóság.
Jelenleg is számos légitársaság alkalmaz olyan szabályt, hogy az illetéktelenek pilótafülkébe történő bejutásának megelőzése érdekében az egyik légiutas-kísérő a gép folyosóját szinte teljesen elfoglaló, jelentős tömegű fedélzeti kocsit befékezve és maga előtt tartva beáll a pilótafülke elé arra az időre, amíg a pilótafülke ajtaja nyitva van, vagy a pilóta a mellékhelyiségben tartózkodik.
A Germanwings 2015-ben történt tragédiáját követően olyan szabályok léptek életbe, hogy utóbbi esetben egy légiutas-kísérőnek a pilótafülkében kell tartózkodnia.