Nyitókép: Pixabay.com

Kárpátalján alig van áram, a villanyszámlák azonban emelkedtek, hogyan?

Infostart
2023. január 28. 10:47
Ukrajna legnagyobb energiaipari magánbefektetője szerint ennek egyik oka a megnövekedett fogyasztás az áramellátás helyreállítása után.

A Yasno cég közölte: az orosz ágyúzás miatti hosszú távú áramhiány ellenére a könyvelésben szereplő összegek változatlanok maradnak, sőt néha még nagyobbak is. Ennek oka, hogy a fogyasztók nem továbbítják idejében az óra állását – írja a kárpáthír.com.

"Ha az ügyfél nem adja át az óramutató állását az illetékes cégnek, akkor az áram mennyiségét az átlagos napi fogyasztás alapján határozzák meg. Ez a számítás a korábban rögzített mutatókon alapul" – közölte a Yasno. Így előfordulhat, hogy a számlán szereplő összeg nem felel meg az ügyfél elvárásainak, még akkor sem, ha áramszünet miatt csökkent a havi fogyasztása.

"Ebben a helyzetben

az egyetlen megoldás a leolvasások időben történő átadása.

Ekkor a számla a lehető legpontosabb lesz, és az ügyfél csak a felhasznált kwh-ért fizet" – hangsúlyozta a cég.

A másik ok a megnövekedett fogyasztás lehet az áramellátás helyreállítása után. Ha az áram visszakapcsolása után azonnal több nagy teljesítményű elektromos készüléket is bekapcsolnak egyszerre, akkor a háztartások kompenzálhatják a leállás során megtakarított áram mennyiségét. Ennek megfelelően a hónap végén az ügyfél ugyanannyi áramot használ fel, mint a kimaradás nélküli időszakokban.