Franciaország célja az, hogy a fűtés és a közúti közlekedés EU ETS alá történő bevonását vagy teljesen töröljék a javaslatcsomagból vagy módosítsák azt úgy, hogy több pénzügyi támogatás jusson a várható áremelkedés kompenzálására – írja a Portfolio.
A franciák nincsenek egyedül, hiszen Hollandia és Magyarország is elégedetlen a klímacsomag ezen részeivel. Steiner Attila, az ITM körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára kedden azt mondta, hogy az Európai Bizottság klímavédelmi javaslatcsomagja
nagy terhet jelentene a háztartásoknak ezért ilyen formában Magyarország nem tudja támogatni.
Az EU ETS rendszere ugyanis valóban ösztönözné a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését a magasabb kvótaárakon keresztül, ennek költségeit azonban vagy a vállalatoknak, vagy a lakosságnak meg kell fizetnie – teszi hozzá a gazadsági lap.
Franciaország emellett nem támogatja a benzines és gázolajos autók értékesítésének 2035-ös kivezetését sem, és a jelenleginél lazább megkötéseket szeretne elérni ezzel kapcsolatban, például azt, hogy a hibrid modellekre vonatkozóan tolják ki a határidőt későbbre.
Az Európai Bizottság ugyanakkor azt hangsúlyozza, a javaslatcsomag nem jelentene akkora megterhelést a lakosságnak, és a kvótakereskedelem bevételeit arra fordítanák, hogy a szegényebb réteget támogassák.