Múlt héten jelentette be a kecskeméti Mercedes-gyár, hogy az üzem egy hónapra leáll, december 18-a után legközelebb január 25-én indulnak újra a gyártósorok - írja a hvg.hu.
Az európai autóipar gyengélkedése ellenére a másik három nagy hazai autógyár, azaz az esztergomi Suzuki, a szentgotthárdi Opel és a győri Audi nem tart a megszokottnál hosszabb szünetet, hiszen körülbelül két hétre áll csak le a termelés az ünnepek idejére.
A Suzuki esetén a december 23-a és január 6-a közötti időszakban karbantartásokat, fejlesztési munkálatokat fognak végezni. A lap kérdésére válaszolva a győri Audi is elárulta, náluk is a karbantartásé lesz a főszerep a december vége és január eleje közti szünet.
A szentgotthárdi Opel is két hétre pihenni küldi dolgozóit: a leállás karácsony előtt kezdődik és január elején térnek vissza a munkavállalók a gyártószalag mellé. Kaszás Zoltán, az Opel-tulajdonos Stellantis magyarországi szóvivője a lapnak elmondta, ezen időszak alatt ők is karbantartási munkálatokat fognak végezni. A gyár évente kétszer áll le rövid időre, egyszer télen, egyszer pedig nyáron.
A lap megkereste a Mercedest is, hogy megtudakolja, a többi gyárral ellentétben miért állnak le kétszer annyi időre. A cég válaszában közölte, hogy személygépkocsi- és hajtásláncgyártó üzemeiben "a téli termelési szünet a korábbi évek gyakorlatának megfelelően általában több hétig tart, azonban az egyes gyárak pontos leállási és indulási időpontjai eltérőek lehetnek."
A leállás alatt jellemzően a Mercedesnél is karbantartási és átalakítási munkálatok zajlanak, a kecskeméti üzemben elsősorban utóbbiak az "az MMA és az MB.EA platformra épülő új modellek gyártására történő felkészülés jegyében" - írja a lap a cég válasza alapján, akik azt is hozzátették, hogy "a munkavállalók távollétének szabályozása a rendelkezésre álló munkajogi eszközökkel, például szabadsággal vagy munkaidőkerettel kerül biztosításra".