Elindult az előzetes piaci konzultáció december 10-én a vasúti kocsik beszerzésére - írta közösségi oldalán a MÁV vezérigazgatója.
Hegyi Zsolt közlése szerint a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni kell. Ehhez három megoldás áll rendelkezésre, a MÁV azonban nem választ közülük, hanem mindegyikkel – a rövidebb és hosszabb távú megoldásokkal – egyszerre él.
Először is sínre teszik azt, ami van, azaz felújítanak minden olyan járművet, amely erre alkalmas.
Másodszor használt járműveket bérelnek, hogy azonnal enyhítsék a járműhiányt és üzembiztosabbá tegyék a hazai vasúti közlekedést.
Harmadik megoldásként pedig vadonatúj járműveket vásárolnak. Ez utóbbira példa annak a 285 db IC-kocsinak a beszerzése, amelynek folyamata ma hivatalosan elindult.
Előzetes piaci konzultációt hirdettek, amelynek keretében felmérik, melyik gyártó, milyen gyorsan és milyen feltételekkel tud a magyar vasúttársaságnak leszállítani 2. osztályú termes kocsikat, 1. osztályú étkezőszakaszos, vezérlő- és termes kocsikat, továbbá alacsonypadlós, nagykapacitású kerékpárszállító és „poggyászkocsikat”.
Ez a 285 kocsi adja majd a gerincét a magyar vasút néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának.