Wachtler Tamás ebben nagy szerepet tulajdonít annak, hogy a gyártó nyolc új modellel jelentkezett az idén, Magyarországon az értékesítés 65 százaléka új modell volt. A modellpaletta átlagéletkora másfél év.
Tájékoztatása szerint idén január és november között 8083 VW kelt el Magyarországon, ami 7,4 százalékos piaci részt biztosít a márkának, kissé elmaradva a tavalyi 8,2 százaléktól.
Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója a teljes évre 8600 jármű eladására számít. Kiemelte, hogy a személyautó-szegmensben a márka jelenlegi 17 modellje belső égésű, hibrid és elektromos meghajtással egyaránt elérhető. Elmondása szerint az értékesítés 5 százaléka elektromos meghajtású autó.
Jelezte, hogy a modellfrissítés jövőre folytatódik, bővítik a kínálatot egyebek mellett a SUV-szegmensben, és az ID elektromos sorozat is gyarapodik.
A Porsche Hungaria a német Volkswagen konszern márkáinak (Audi, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, MOON elektromosautó-töltő rendszerek) magyarországi importőre, emellett használtautó-üzletága a Das WeltAuto. Az autókereskedelem támogatására az elmúlt több mint 30 év alatt vállalatcsoport épült ki, része egyebek mellett a Porsche Pénzügyi Csoport, a Porsche Ingatlankezelő, az Europcar autókölcsönző és egy alkatrészellátást végző logisztikai központ is.
Az Elektronikus beszámoló portál adatai szerint a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. értékesítésének nettó árbevétele 2023-ban 539 milliárd forint volt a 2022. évi 421 milliárd forintot követően. Az adózott eredmény tavaly 15,7 milliárd forint, tavalyelőtt 2,9 milliárd forint volt.
A magyarországi újautópiac a Datahouse adatai szerint idén január és november között 10,5 százalékkal bővült, 11 hónap alatt 109 726 személygépkocsit adtak el, emellett 22 691 kishaszonjárművet. Egy évvel korábban, ugyanebben az időszakban 99 756 személyautó és 19 122 kishaszonjármű fogyott.
A Volkswagen 2023-ban világszerte 4,867 millió autót értékesített.