Múlt héten a BMW profit warningot adott ki a fékhiba miatt, amelyet követően a részvényárfolyam esése a vállalat piaci értéke 5 milliárd eurós csökkenését okozta.
A vállalat 2023 októberében indított mélyreható vizsgálatot, amely interferenciát talált a fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. Az első, körülbelül 80 000 járművet érintő visszahívásra idén februárban került sor az Egyesült Államokban.
A probléma azóta kiterjedt a BMW több márkájára, beleértve a 420 000 dolláros (150 millió forint) áron kapható Rolls-Royce Spectre-t, a 7-es sorozatú szedánokat és az XM SUV-okat. Ferdinand Dudenhöffer, a Center for Automotive Research igazgatója szerint:
„Ez nem egy közönséges visszahívás, ez egy jelentős sokk.
Az is figyelemre méltó, hogy a BMW egy munkacsoporttal fokozta a beszállítók minőségellenőrzését, ami azt jelzi, hogy szélesebb körben látják a kockázatokat” – írja a Bloomberget idézve a Portfolio.
A hiba a brake-by-wire rendszerben jelentkezett, amely elektronikus impulzusokat használ a hagyományos hidraulikus technológia helyett.
A Continental a hibát a magyarországi üzemre vezette vissza
– olvasható.
A fékek áramköri lapjait gyártó munkások nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok és por maradtak, amelyek akadályozták a rendszer teljesítményét – állítják az ügyet ismerő személyek.
Bár a fékhiba miatt nem jelentettek baleseteket vagy sérüléseket, a javítások várhatóan hónapokig tartanak, és a végső költségek még nem tisztázottak. Andrew Graves, a Bath-i Egyetem professzor emeritusa szerint a visszahívások növekvő száma komoly kérdéseket vet fel az autógyártók beszállítói láncának átvilágításával kapcsolatban.