A két vállalat 2012 júniusa óta működik együtt az üzemanyagcellás járművek terén, amelyben a Toyota szerepe eddig csak néhány alkatrész szállítására korlátozódott. A frissített partnerség alapján azonban a Toyota több kulcsfontosságú alkatrészt szállít majd a BMW-nek a járművekhez, beleértve a hidrogéntartályokat és az üzemanyagcellás rendszereket is – írja a Nikkei értesülése alapján a Portfolio. A BMW ezután a jármű többi részének gyártásához saját EV-technológiát, például a meghajtórendszereket fogja használni.
Az üzemanyagcellás járművek a hidrogén és az oxigén kémiai reakciója során keletkező elektromos árammal működnek. Mivel a járművek az energiatermelés során csak vizet bocsátanak ki, szén-dioxidot nem, egyesek a „végső környezetbarát járműnek” nevezik őket. Előnyük az is, hogy az elektromos autókkal szemben rövidebb a tankolási idő, ezek a járművek azonban egyelőre nagyon drágák.
A Nikkei azt írja, hogy a BMW célja az, hogy néhány éven belül megkezdje az üzemanyagcellás autók sorozatgyártását, a Toyota üzemanyagcellás rendszerének teljes körű beépítésével a BMW képes lehet csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket.
A BMW és a Toyota közötti megállapodás várhatóan a hidrogénellátási infrastruktúra európai fejlesztésében való együttműködést is magában foglalja majd. A japán és a német vállalat a jövő héten írja alá a partnerségről szóló szándéknyilatkozatot, és a BMW szeptember 5-i médiabeszélgetésén jelenti be a partnerséget – olvasható.