Az első fecskék már meg is jelentek. A kínai BYD például Magyarországon létesít üzemet. A Leapmotor pedig az Opel anyavállalatával, a Stellantisszal kötött szerződés keretében a lengyelországi Tichy üzem kapacitását készül haszonsítani. A Chery a spanyol EV Motors gyártóval közös vállalkozásban fog autókat gyártani a Nissan egykori barcelonai üzemében.
Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója elmondta, hogy cége számára az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész beszállítóként, mind pedig üzemépítő kivitelezőként.
A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákról szólva Hartung rámutatott, hogy Kína mind Németország, mind egész Európa számára egyaránt nagyon fontos felvevőpiacot jelent. „A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog” – fogalmazott, hozzátéve, hogy
„az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie”.
A Bosch nagy lehetőségeket lát India, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártói esetében is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának a vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nem csak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. „A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is növekszik” – mutatott rá.