A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos szerint a borászszakmát fel kell rázni, a fiatalokat előtérbe kell helyezni. Ezért a Magyar Bormarketing Ügynökség által indított kampány abszolút a fiataloknak szól, nemcsak fogyasztói, hanem termelői oldalon is – tette hozzá Rókusfalvy Pál.
A Buborékok Nyara a magyar fröccs, pezsgő, habzóbor, a bor- és pezsgőkoktélok népszerűsítését tűzte ki céljául, lebontva a borral kapcsolatos prekoncepciókat, megmutatva annak friss és innovatív arcát, és felhívva a figyelmet a kulturált borfogyasztásra. A kormánybiztos szerint ez egybevág azzal, hogy a fiataloknál egyre inkább számít, hogy alacsonyabb alkoholszintű italokat fogyasszanak.
Rókusfalvy Pál elmondta azt is, hogy öregedik a borfogyasztó társadalom Magyarországon. Szerinte a sörösök, illetve a töményitalosok jóval korábban „ébredtek”, hiszen az alkoholos termékeken belül a bor 23 százalékos részesedéssel csak a harmadik a piacon a sör (40 százalék) és a tömény italok (30 százalék) mögött. „De azon vagyunk, hogy ezen változtassunk, ezért fontos a fiatalokra figyelni.”
Ma már nem az alkohol mennyisége, hanem a minősége számít – tette hozzá a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, jelezve, hogy az edukáció terén még sok feladatuk lesz. A bor sokszínűségét jelzi például a pezsgő, ami „hatalmas utat jár be a világban, de Magyarországon is nagyon népszerű”, illetve a habzó- vagy gyöngyöző borok, amelyek számos lehetőséget hordoznak magukban. Az első tapasztalatok szerint nagy az érdeklődés – tette hozzá Rókusfalvy Pál.