Hétfőn minden második Wizz Air-gép legalább harminc perc késéssel landolt Budapesten, míg a nagy rivális Ryanairnél 32-ből mindössze öt - írja a 24.hu. A magyar hátterű fapadosra még nehezebb ősz várhat, hiszen a repülők hajtóműveinek átvizsgálása miatt borulhat a szeptember–októberi menetrendje.
A portál arról is beszámolt, hogy a járattörlések miatt Románia panaszt tett a Wizz Air ellen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségnél, miután egy nap alatt kilenc járat maradt ki technikai okok miatt. A román főfogyasztóvédő már áprilisban arra buzdította az utasokat, hogy tegyenek panaszt a Wizz Airrel szemben.
A briteknél is régi nóta már a fapados elleni panaszáradat: tavaly például „megvédte a címét”, és ismét a legtöbbet késő légitársaság lett az Egyesült Királyságban. A magyar hátterű vállalat repülői átlagosan 46 perccel és hat másodperccel landoltak később a menetrendben ígérthez képest.
A Wizz Air a járattörlésekkel kapcsolatban azt hangoztatta, hogy az utasok biztonsága számukra mindennél fontosabb. A késéseket azzal indokolták, hogy 2022-ben számos kihívás (főként a földi kiszolgáló személyzet és a légi irányítás területén tapasztalható munkaerőhiány) érte a teljes nemzetközi iparágat, amelyekhez – a statisztikák szerint – a Wizz Air tudott a legkevésbé igazodni, de az idén már jelentős javulás figyelhető meg - emelte ki a 24.hu.
Hangsúlyozták, a Wizz Air vadonatúj, korszerű, 4,6 éves átlagéletkorú Airbus repülőgépekből álló flottát üzemeltet, amely kényelmet, helyet és modern belső teret kínál az utasoknak.