A magyar piacon alig több mint 38 ezer új autót helyeztek forgalomba az év első négy hónapjában, ez 0,8 százalékos többletet, gyakorlatilag inkább stagnálást jelent éves szinten. 2021 azonos időszakához képest viszont majdnem 20 százalékos visszaesésnek felel meg – írja a Totalcar.
A Datahouse statisztikáiból kiderül, hogy a Toyota 14 százalékra fölé növelte piaci részesedését az egy évvel korábbi 13 százalék alatti szintről. A második helyet a Skoda szerezte meg, a cseh márka a piac 8,5 százalékát mondhatta magáénak az idén, míg egy évvel korában alig több mint 6 százaléknál tartott. A harmadik helyen a Ford áll, a 7,9 százalékos piaci részesedés azonban elmarad a 2021 azonos időszakában elért 9 százalék feletti eredménytől.
A márkarangsort éveken át uraló Suzuki a piac 7,8 százalékát mondhatja magáénak, míg egy éve még 13 százalék felett járt.
Helyezés | Márka | Új autók száma 2023 január–április (darab) | Piaci részesedés 2023 január–április | Új autók száma 2022 január–április (darab) | Piaci részesedés 2022 január–április |
1 | TOYOTA | 5416 | 14,2% | 4859 | 12,9% |
2 | SKODA | 3234 | 8,5% | 2393 | 6,3% |
3 | FORD | 2996 | 7,9% | 3553 | 9,4% |
4 | VOLKSWAGEN | 2984 | 7,8% | 2814 | 7,4% |
5 | SUZUKI | 2977 | 7,8% | 5068 | 13,4% |
6 | KIA | 2581 | 6,8% | 2729 | 7,2% |
7 | DACIA | 1912 | 5,0% | 1841 | 4,9% |
8 | BMW | 1734 | 4,6% | 1492 | 3,9% |
9 | MERCEDES | 1495 | 3,9% | 1888 | 5,0% |
10 | OPEL | 1410 | 3,7% | 1492 | 3,9% |