A kormánybiztos kidolgozza majd a 2023–2026 időszakra szóló Nemzeti Bormarketing Stratégiát, és előkészíti annak végrehajtását. Rókusfalvy Pál feladatai a Magyar Közlöny legfrissebb száma szerint:
a) felügyeli a szükséges piackutatások, piaci elemzések elkészítését,
b) koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing tevékenységeket,
c) irányítja a Stratégia részét képező bormarketing programok végrehajtását,
d) felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary) mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését,
e) közreműködik a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, központi költségvetési források biztosítását szolgáló döntések előkészítésében és végrehajtásában,
f ) közreműködik a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában,
g) eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.
A kormánybiztos tevékenységét a miniszterelnök a Miniszterelnökséget vezető miniszter útján irányítja, a bormarketing új felelőse aa Miniszterelnökséget vezető miniszternek számol be.
Rókusfalvy Pál munkáját a Miniszterelnökség szervezetében működő ötfős titkárság segíti majd.