A politikus a projektet bemutató sajtótájékoztatón elmondta, a fejlesztés a jelenleg záruló uniós költségvetési ciklus legnagyobb, 4,539 milliárd forintos szegedi önkormányzati beruházása.
A 3,9 kilométeres út, amelyből több mint egy kilométer teljesen új szakasz a Vértót, Szeged legnagyobb lakótelepeit kapcsolja össze az 5-ös főút bevezető szakaszával, az ELI-ALPS kutatóközponttal, valamint a szomszédságában létrejövő tudományos, innovációs parkkal.
Szabó Sándor (MSZP), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, a beruházás egyik célja a helyi gazdaság fejlesztése: arra ösztönözni a Szeged észak-nyugati részén működő kereskedelmi és ipari vállalkozásokat, hogy bővítsék tevékenységüket, más cégeket pedig arra, hogy ott telepedjenek le.
Jelenleg 3500-4000 ezer ember dolgozik ezen a területen, több kereskedelmi létesítmény mellett ott működik a Sole-Mizo Zrt. egyik üzeme és a Continental gumigyára. A közlekedési kapcsolatok javításával a dolgozók is könnyebben juthatnak el munkahelyükre - közölte.
Mihálik Edvin (Momentum), a szegedi közgyűlés Zöld Város Programért felelős tanácsnoka kifejtette, az önkormányzat valamennyi fejlesztésénél fontosak a fenntarthatósági szempontok.
A fejlesztés keretében megvalósuló fejújítások úgy történnek meg, hogy az utak használhatók legyenek a közösségi közlekedés számára. Tíz új buszmegállót alakítanak ki, hármat pedig felújítanak, 4,4 kilométer hosszan pedig új kerékpárút, illetve kerékpársáv épül.
A beruházás kivitelezője a Colas Út Zrt. és a Délút Építő és Bányászati Kft. konzorciuma.