A gyári fogyasztási adatokat általában jobb fenntartásokkal kezelni, de akadnak olyan esetek, amikor nem többet fogyaszt egy autó a WLTP-szabványnál, hanem kevesebbet. A brit WhatCar fogyasztói szervezet megpróbálta összevetni, hogy melyik típusoknál mekkora az eltérés. A brit weboldal életszerű tesztet végzett, és az autók átlagosan 6,3 százalékkal rosszabbul teljesítettek, mint az a hivatalos teszt, amelyet az Európai Unió minden autó esetében előír, hogy meghatározzák a fogyasztásukat – írja a vezess.hu.
A teszt közben a sofőr nyugodt lelkiállapotban vezetett és nem akarta azzal manipulálni az eredményt, hogy szándékosan minimalizálja a fogyasztást. Autópályán, országúton végezték el a teszteket, minden autóval ugyanazon az útvonalon. Így kiderült, hogy melyeknél éri kellemes meglepetés az új tulajdonosokat. Íme, a rangsor:
- Ford Ranger 2.0 Diesel – 18,9%-kal kevesebb fogyasztás
- Honda CR-V 2.0 i-MMD (hibrid) – 12,3%
- Volkswagen Up 1.0 R-Line – 10,5%
- Dacia Duster 1.3 TCe 130 – 10,1%
- Honda Civic Type R – 9,2%
- Skoda Karoq 1.5 TSI – 9,1%
- Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid – 7,5%
- Toyota GR Yaris 1.6 benzin – 4,5%
- Lexus LC500 Cabriolet 5.0 V8 Sport Plus Pack – 0,5%
- Kia Sorento 2.2 CRDi – 0,3%
A többletfogyasztás jóval magasabb volt:
- BMW 420d – 26,4%-kal több fogyasztás
- Suzuki Swace 1.8 Hybrid – 21,6%
- Ford Fiesta 1.0 – 19,9%
- Renault Clio 1.6 Hybrid – 19,6%
- Audi A3 1.5 35 TFSI – 16%
- BMW 3 M340i Touring – 15,7%
- Audi Q2 1.5 35 TFSI – 15,6%
- Ford Focus 2.3 Ecoboost ST – 15,2%
- BMW 118i M Sport – 15,2%
- Hyundai i20 1.0 T-GDi – 13,7%