Szirmai Vera elmondása szerint kamionos közlekedés szempontjából a legideálisabb helyzet áll elő, miután személyautók alig vannak az utakon. Az InfoRádió egykori munkatársa az elmúlt napokból oda-vissza fuvarozott Ausztria és Hollandia között, de Franciaországot is megjárta. Az ő tapasztalatai alapján Nyugat-Európában meglehetősen komolyan veszik az emberek a válsághelyzetet és a víruskérdést, és valóban otthon maradnak.
A határátkelés az ellenőrzések miatt némileg nehezebbé vált és tovább tart, de elsősorban nem a kamionokra, hanem a személyautókra koncentrálnak a hatóságok, kiváltképp a rengeteg vendégmunkásra, akik igyekeznek visszajutni a saját országaikba – magyarázta. Tehát
nyugaton az áruszállítás viszonylag zökkenőmentesen zajlik,
ellenben például a román határon, ahol hosszabb várakozásra kényszerülnek a fuvarozók. De Ausztriába, Németországba, Hollandiába, Belgiumba, Franciaországba és Olaszországba, ahová Szirmai Vera is szállít, zavartalanul lehet átjutni.
Arra is kitért, ő és kollégái abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a cégük gondoskodott arról, hogy elássa őket maszkkal, gumikesztyűvel, illetve fertőtlenítőkendővel. De maguk is
rendkívül komolyan veszik a helyzetet, miután rengeteg emberrel kellene elvileg kontaktusba kerülniük egy-egy út során az áru felvételekor és annak leadásakor.
Azt a protokollt tartják: ha kiszállnak a járműből, legyen az egy sima kisbevásárlás, maszkot és kesztyűt vesznek, majd utána azt fertőtlenítve veszik le, mielőtt visszeülnének a volánhoz. Tehát nagyon komolyan veszik, miután nemcsak megfertőződhetnek, hanem hordozók is lehetnek – tette hozzá.
Meglátása szerint a szállítmánytól azonban nem kell tartaniuk, miután a legtöbb helyen teljesen automatikusan történik a berakodás, hogy gyakorlatilag részt sem vesznek abban. De a raktári dolgozók és ellátók is nagyon komolyan veszik a járványhelyzetet: védőfelszerelésben vannak és már nincs senkivel közvetlen kontakt jóformán. „Se egy raktárossal, se egy targoncással, se egy irodistával” – sorolta.
Mindenhol megjelentek az üveg- és plekszifalak, és felhívják a figyelmet a kellő távolságok betartására, ahogyan a fertőtlenítőszerekről is gondoskodnak kivétel nélkül.
Abban viszont változás nincs, hogy a kamionosok továbbra is a kabinjukban élnek, és az a lakásuk, úgymond „minigarzonjuk” – tette hozzá. Változás abban van, hogy amikor ki- és beszállnak a járműből, azt hogyan teszik, és milyen protokollt követnek – ismételte meg Szirmai Vera.
Az elvégezendő munka viszont csökkent, ugyanis például az ő cégük nagy részben az autógyártáshoz kapcsolódóan bonyolított fuvarokat, és miután azok Európa-szerte mind bezártak, így ez a szállítási szegmens kiesett, emiatt pedig
több furvarozócég is kénytelen volt, ha csak átmenetileg is, lehúzni a rolót.
Gyakorlatilag az élelmiszer- és dohányárun, a gyógyszereken és a gyógyászati segédeszközökön kívül nem nagyon van mit szállítani. A szolgáltatóipar teljes leállása pedig azt gererálja automatikusan, hogy ha nincs dologozó és üzletek, akkor nincs vásárlás sem, s akkor nincs mit szállítani, tehát előbb-utóbb a szállítóipar is leáll, vagy legalábbis nagy mértéken csökken – magarázta az InfoRádió volt munkatársa, akit szintén erről tájékoztatott az alkalmazója, így elképzelhető, hogy hamarosan haza kell térnie kényszerszabadságra.