Nyitókép: MTI/EPA/Majama Kimimasza

Váratlan fordulat a legnépszerűbb hazai új autók piacán

Infostart
2020. március 5. 04:00
Január után az év második hónapját is az élen zárta a Toyota, amely nemcsak összesítésben, hanem két igen fontos szegmensben is vezeti az eladásokat.

A szökőév februárjában több mint 1100 autót adott el Magyarországon a Toyota, és ezzel mind havi, mind éves szinten a hazai piac legkeresettebb autómárkája – derül ki a DataHouse által közzétett értékesítési adatai alapján.

2020 februárjában 1137 darab Toyotát helyeztek forgalomba Magyarországon, így a japán márka sorban második alkalommal bizonyult a piac legnépszerűbb gyártmányának – írja az autoszektor.hu. A havi összesítésben egyetlen más márka sem volt, amelynek a piaci részesedése meghaladta volna a tíz százalékot. A Toyota idén februárban 50 százalékkal több autót helyezett forgalomba itthon, mint tavaly, és kétharmadával többet, mint két éve.

Idén a piaci részesedését minden másnál nagyobb mértékben növelte a márka: 2438 forgalomba helyezéssel az eladások 11,5 százalékát uralta azon a piacon, ahol két hónap alatt 21 192 új autót helyeztek forgalomba, minimálisan (+1,18 százalék) többet, mint tavaly. A második helyezett márkánál 10,4, a harmadiknál 38,5 százalékkal teljesített jobban a Toyota.

Változatlanul a szabadidőjárművek (az év eddigi időszakában 7005 darab, 33,1 százalék) és az alsó-középkategória (4391, 20,7 százalék) vezeti a ranglistát. Ugyanakkor mindkét húzó méretosztály teret vesztett a váratlan reneszánszukat élő buszlimuzinokkal (3422, 16,1 százalék) szemben, miközben a városi kisautók (3033, 14,3 százalék) gyakorlatilag ugyanolyan erősek, mint tavaly ilyenkor.

Ebből a négy domináns szegmensből kettőt, az alsó-középkategóriát és a kisautókét a Toyota uralja. Az új generációs Corolla az év első két hónapjában 3,98 százalékos piaci részesedésre tett szert (844 forgalomba helyezett autó), míg a Yaris a január után a februárt is megnyerte (745, 3,52 százalék). Nem csoda, hogy mindkét modell felkerült az öt legnagyobb számban forgalomba helyezett típus listájára, számos tradicionális sikermodellt előzve meg.

Magyarország legnépszerűbb autómárkái – 2020. február

Márka Forgalomba helyezés (db) Változás
2019. februárhoz képest
Piaci részesedés
1. Toyota 1137 50% 10,26%
2. Ford 1056 -4,78% 9,53%
3. Volkswagen 1032 32,99% 9,32%
4. Skoda 935 -8,33 8,44%
5. Dacia 932 60,97 8,41%
6. Suzuki 710 -57,71 6,41%
7. Opel 597 -38,71 5,39%
8. Kia 585 7,54 5,28%
9. Fiat 524 39,73 4,73%
10. Renault 380 -24,45 3,43%

Magyarország legnépszerűbb új autói – 2020. január–február

Modell Forgalomba helyezések
2020. január–február
Piaci részesedés
1. Toyota Corolla 844 3,98%
2. Dacia Lodgy 837 3,95%
3. Škoda Octavia 793 3,74%
4. Toyota Yaris 741 2,72%
5. Fiat 500 631 2,68%
6. Renault Clio 523 2,47%
7. Suzuki Vitara 466 2,20%
8. Ford Tourneo Custom 461 2,18%
9. Ford Focus 413 1,95%
10. Opel Combo Tour 403 1,90%