Nyitókép: Róka László

Januártól megszűnik az egyéni vállalkozói igazolvány

Infostart
2019. december 19. 12:23
Jövő júliustól az egyéni vállalkozói tevékenységekkel kapcsolatos nyilvántartás vezetése, a változások kezelése a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz kerül, így személyes ügyintésre is a legközelebbi adóhivatalba kell menni, és nem a kormányablakba.

Januártól megszűnik az egyéni vállalkozói igazolvány, a még forgalomban lévő papírok pedig automatikusan hatályukat vesztik - derül ki a fővárosi és megyei kormányhivatalok működését egyszerűsítő, múlt héten megszavazott törvényből. A Világgazdaság cikke szerint

Magyarországon 534 279-en szerepelnek az egyéni vállalkozói adatbázisban, míg érvényes egyéni vállalkozói igazolvánnyal 50 560-an rendelkeznek.

Mivel 2010 óta nem kötelező az igazolvány kiváltása, egyre kevesebben igényelték azt. Eddig a költségvetés állta a kitöltetlen igazolványok előállítási költségeit, legutóbb ez darabonként bruttó 369 forint volt.

A törvény szerint a jövőben az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos feladatok közül az egyéni vállalkozói nyilvántartás vezetése, a bejelentés fogadása és a változások átvezetése a nyilvántartáson átkerül a Nemzeti Adó- és Vámhivatal feladatai közé a Belügyminisztériumtól. Ennek értelmében az egyéni vállalkozók nyilvántartási rendszerének a vezetése csak 2020 június június 30-ig lesz a Belügyminisztérium feladata.

Július 1-től a személyes ügyintézésre is a legközelebbi adóhivatali kirendeltségben lesz lehetőség az eddigi kormányablakos megoldás helyett.

A hatósági ellenőrzési feladatok a járási (fővárosi kerületi) hivataloknál maradnak.

A BM adatai szerint a legtöbb igazolványt 2017-ben váltották ki, amikor 2015-höz képest több mint a 4,5-szeresére ugrott a kártyát kiváltók száma.