A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója, Pántya József a Békéscsaba határában épülő turbókörforgalomnál tartott sajtótájékoztatón közölte, az összesen 95 kilométeresre tervezett M44-es gyorsforgalmi út 62 kilométeres szakaszát Kondoros - Tiszakürt között október elején már átadták. Zajlik a Tiszakürt - Lakitelek szakasz építése is, és még idén szeretnének eredményt hirdetni a Lakitelek - Szentkirály közti öt kilométeres szakaszra kiírt közbeszerzési pályázaton. A Tiszakürt - Lakitelek szakaszt 2021 augusztusáig kell befejezni, a Szentkirályig tartó öt kilométer 2023-ra készülhet el - tette hozzá.
A Békéscsaba - Kondoros szakasz három részből áll:
- az "A" szakaszon az ideiglenes forgalomba helyezés megtörtént;
- a "B" szakaszon töltésalapozás, cölöpözés és pályaszerkezet-építés zajlik.
- A "C" szakasz az úgynevezett Fürjesi csomópont, ahol átadták a munkaterületet a kivitelező Duna Aszfalt Kft.-nek, ezen a részen elkezdődtek a régészeti feltárások is.
Pántya József az épülő nagy áteresztő képességű turbókörforgalomról megjegyezte, hogy az a 44-es és a 47-es főút felé vezeti majd le az M44-es forgalmát. A csomópont speciális technikával, nem beton alapokkal készül, így a remények szerint hosszú ideig nem nyomvályúsodik majd. Az M44-es Kondoros - Békéscsaba közti szakasza nettó 41,4 milliárd forint hazai forrásból készül el.