A sajtóhírek szerint a BMW, a Daimler és a Volkswagen összejátszott a károsanyag-kibocsátási teszten, a három gyártó így próbálta meg kijátszani a szabályokat – tájékoztatta az InfoRádiót Karner Miklós autós szakíró, hozzátéve: volt már hasonlóra példa a múltban, akkor a fenti három cégen kívül mások is érintettek voltak a kartellgyanúban.
Ha a vádak beigazolódnak, az autógyártók éves bevételének akár 10 százalékát is kiszabhatják büntetésnek, ami dollármilliárdos szankciót jelenthet. A szakértő ugyanakkor kiemelte: még nem tart ott az ügy, hogy bármiféle bírósági döntés folyamatban lenne. A német autóipar korábbi botrányaival együtt különösen magas veszteséget jelenthet az újabb ügy, szinte lehetetlen, hogy ez ne okozzon komoly problémát a működésben.
Karner Miklós beszélt a dízelbotrányról is. Szerinte nem lehet tudni, milyen csontvázak lapulnak még a cégek szekrényeiben.
„Nagy botrányokra nem számítok már ezeken a területeken, hiszen rengeteg dolog kiderült az elmúlt időszakban”
– tette hozzá. Bár más autógyártóknál is tártak fel hasonló szabálytalanságokat, mégis leggyakrabban a német cégeket említik. Ez a szakértő szerint az amerikai piacvédelmi törekvéseknek, illetve a németországi környezetvédelmi lobbi erősségének köszönhető.