Az öt évvel ezelőtti 10,6 milliárd forintról 16 milliárd fölé nőtt 2017-re a hazai autósiskolák árbevétele a Nemzeti Cégtár adatai szerint, a mérleg szerinti eredményük viszont 265 millió forintos nyereségről egymilliós veszteségre változott. A vizsgált időszakban a csúcs 2015-re esett, 694 millió forintos nyereséggel, a mélypont pedig 2016-ra, 6 milliós mínusszal - írja a Világgazdaság.
Orosz János, a Magyar Autósiskolák Szövetségének (MAISZ) elnöke szerint az érintett szolgáltató ágazat cégei nagyon nehéz helyzetben vannak, mert nagyon sok kiadással és magas költségekkel kell számolniuk, az óradíjat viszont nem nagyon emelhetik.
A nyugat-európai országokban átlagosan 50 euró (jelen árfolyamon nagyjából 16 ezer forint) óradíjat kell fizetni, amelyet a hazai kereseti viszonyok mellett még csak meg sem lehet közelíteni. Magyarországon országos átlagban 3-4 ezer forintot kérnek az oktatók egy óráért. Ugyanakkor az oktatók keresetéhez képest nagyon magas a munkavégzésükhöz szükséges autók vételára, ezenfelül ki kell fizetni a szervizelést, az üzemanyagot és a bérterheket is.
Nincs elég oktató, és mivel hosszú évekig nem is volt szakoktatóképzés, az aktívak átlagéletkora a nyugdíjkorhatárhoz közelít. Ráadásul úgy tűnik, hogy a fiatalokat nem vonzza ez a szakma, részben a nagyon magas induló költségek miatt, részben, mert nem is nagyon jövedelmező.