Lelkesek és körültekintőek az autósok, legalábbis a mostani kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban érintettek. A Netrisknél összesen közel 14 ezer új szerződést kötöttek a kampány első két hetében, ezen belül majdnem 12 ezer személyautó „kapott” új kötelezőt. Ez azt jelenti, hogy éves szinten közel 15 százalékkal többen kötöttek kgfb-t a kampány első két hetében.
A cég ügyvezető igazgatója, Besnyő Márton azt mondta az átlagdíjak kapcsán, hogy: a kampány első két hetében a személyautókra megkötött új szerződések éves átlagdíja 32 800 forint volt, ami 5 százalékos emelkedésnek felel az előző éves átlagos, kampányban elérhető díjhoz képest. Bár az idei év első tíz hónapjára vonatkozó 3,6 százalékos inflációs adatot felülmúlja, ám
bőven elmarad a pénzügyi szolgáltatások idei hónapokban látott 9,5-13,8 százalékos drágulásától.
Szintén alulmúlja a Magyar Nemzeti Bank idei második negyedéves kgfb-indexében szereplő 10 százalékos emelkedést, amelynek eredményeként 57 ezer forint fölé kapaszkodott az átlagdíj.
Fontos tudni, hogy az említett kötelező biztosítás-indexek azokra az autókra vonatkozik, amik nem vettek részt a kampányban, azaz a 2010 utáni, tehát fiatalabb, a legtöbb esetben drágább személygépkocsikra.
A mostani kampányban a személyautókra eddig megkötött kevesebb mint 33 ezer forintos átlagdíj egyébként több mint 18 ezer forintos megtakarítást hozott a személygépkocsik esetében. Ha nem választottak volna új biztosítást, akkor a meglévő szerződésük átlagosan közel 51 ezer forintos éves díjjal "ketyegett" volna 2025-ben.
A többi járműkategóriában is spórolhattak a tulajdonosok, üzembentartók.
A motorkerékpárokra a kampányban megkötött kötelező biztosítások 10 800 forintos átlagdíjával 4 ezer forintot spórolhattak a meglévő biztosításukhoz képest.
A teherautósok pedig átlagosan 19 ezer forintot takaríthattak meg azzal, hogy új kötelezőt kötöttek, átlagosan majdnem alig több mint 50 ezer forintért.