Nyitókép: Unsplash

Újfajta ügyintézéssel könnyítik az autósok dolgát

Infostart
2024. július 5. 04:00
Új ügyfélkapcsolati csatornát nyitott az e-matricával és pótdíjjal kapcsolatos ügyintézéshez a NÚSZ Zrt., számos ügytípusban van lehetőség videós ügyintézésre, ezzel időt takarítva meg az ügyfeleknek.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) ügyfelei igényeihez igazítva kezdte el átalakítani ügyfélszolgálati tevékenységét még tavaly nyáron - írja sajtóközleményében a vállalat. A folyamat során a személyes ügyintézés helyett a sokkal inkább idő- és energiatakarékos elektronikus megoldásokra helyezi a hangsúlyt a társaság.

Bozóky Alex, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója úgy összegezte az első eredményeket, hogy: "A tesztüzem a tavalyi év végén indult, és az első hat hónap tapasztalatai kifejezetten pozitívak. Az ügyfelek örülnek a lehetőségnek és élnek is vele, amit az ügyfélelégedettségi szint (4,83/5) is alátámaszt." Azt is hozzátette: "Anélkül, hogy hivatalosan meghirdettük volna a lehetőséget, több mint 4 és félezer megkeresést kaptunk a nemzetiutdij.hu oldalunkon keresztül elérhető új ügyfélkapcsolati csatornánkon fél év alatt, a rekord hívásszám napi 88 volt."

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. videós ügyfélszolgálata a nemzetiutdij.hu oldalon a "Videóhívás" gombra kattintva érhető el hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között, magyar nyelven.

Az új megoldással akár külföldről is könnyebben, gyorsabban, gördülékenyebben lehet ügyeket intézni a társaságnál.

A videós ügyfélszolgálat igénybevételéhez olyan eszközre van szükség, amely képes a videóhívásra: rendelkezik kamerával, hangszóróval és mikrofonnal. A társaság az eddigi tapasztalatok alapján a mobiltelefon helyett a számítógép, laptop használatát javasolja, mivel az ügyintézés során be kell mutatni a személyes- és járműadatok megerősítéséhez szükséges dokumentumokat, és ezt könnyebben, kényelmesebben lehet megtenni ezen eszközök használata mellett.

A videós ügyintézési csatornán lehetőség van

  • e-matrica másik járműre történő átírására (pl: gépjármű eladása/vétele esetén),
  • a vásárlás során tévesen rögzített rendszám/felségjel javítására (maximum 3 karakter erejéig),
  • pótdíjkedvezmények igénybe vételére, mint a pótdíj éves országos ematricával történő kiváltására vagy pótdíjmaximalizálási kérelem benyújtására,
  • téves detektálással, esetleg e-matrica-igazolással kapcsolatos ügyintézésre,
  • továbbá részletfizetési kérelem benyújtására.

Az online felületen közvetlenül lehetőség van az esetleges ügyintézési díj és a pótdíj befizetésére is, bankkártyával, biztonságos banki felületen keresztül.