A Google évek óta készül olyan jellegű újításokkal, amelyek lehetővé teszik, hogy sokkal kevesebb személyes adatot tudjanak meg a felhasználókról, azaz el akarják hagyni a sütik használatát - írja az Index. A vállalat a napokban megerősítette, hogy tartani tervezi a korábbi ütemtervet azzal a változással kapcsolatban Chrome böngészőjében, ami alapjaiban fogja átalakítani az internet, és azon belül is a hirdetések működését.
A szoftver ugyanis hamarosan automatikusan, alapértelmezésben is blokkolni fogja az úgynevezett harmadik féltől származó sütiket (cookie-kat).
A Google ehelyett egy új API-t (alkalmazásprogramozási interfész) vezetett be a Chrome-ba, ami anélkül teszi majd lehetővé a hirdetések célzását, hogy ehhez a webezőket követnie kellene - írja a lap. Más böngészők, mint például a Firefox, már korábban megkezdték a követősütik blokkolását, de a Chrome és az annak motorjára épülő Microsoft Edge is alapértelmezésben engedélyezte használatukat. A Google a következő hetekben kezdi majd el bevezetni az ezeket tiltó alapértelmezést a Chrome-ba.
A változás először csak a Chrome-használók kevesebb mint 1százalékánál fog megjelenni,
és ezt arra fogja használni a Google, hogy felderítse az esetleges működési problémákat, illetve, hogy időt adjon a webes cégek számára is az új működési mód élőben történő tesztelésére és az ahhoz történő alkalmazkodásra. Szélesebb körben 2024-ben kezdi majd el a vállalat bevezetni az alapértelmezést, így végül minden Chrome-felhasználó követése ellehetetlenül.