- Milánó tanul a járványból, radikálisan újratervezi a közlekedést
- Újabb változtatások a Balatonnál
- Újabb lezárások az egész országban a hétvégén - teljes lista
- Új kerékpártárolók egyre több helyen - térképpel
- Főpolgármester-helyettes: ha lehet, meghagyjuk a kerékpársávokat a járvány után
- Futótűzként perzselhetnék fel Budapestet az új bringautak - van rá igény
- Kerékpárosklub: aki fél a koronavírustól a buszon, üljön biciklire!
A járvány kezdeti időszakában úgy látszott, a kerékpározás és a kerékpáros közlekedés lehet a nagy nyertese a koronavírus miatti kijárási korlátozások új helyzetének. Miközben az autók és a gyalogosok száma jelentősen csökkent a közterületeken, a kerékpárosoké szinten maradt, a Fővárosi Önkormányzat pedig azonnal meg is kezdte az ideiglenes kerékpársávok felfestését a forgalmas budapesti sugárutakon - például a Bartók Béla úton lévő hiányzó szakaszt, illetve a Tétényi útit.
A húsvéti hosszú hétvége aztán mintha fordulatot hozott volna, miután az önkormányzatok saját hatáskörben kezdtek intézkedni a forgalmi viszonyokat is érintő kérdésekben.
A Magyar Kerékpárosklub csütörtöki közleményében úgy fogalmaz, "méltatlanul és a várt hatással ellentétesen" korlátozzák a kerékpáros közlekedést, kikapcsolódást. A klub ezért arra kéri az önkormányzatokat és hatóságokat, hogy
a kerékpáros útvonalakat lezáró erőiket a gyülekezések feloszlatására irányítsák át
"az egészséges és távolságtartó kerékpározás ellehetetlenítése, ezzel az autós közlekedés előnybe helyezése helyett".
A koronavírus-terjedés megakadályozásának szándékával "tökéletesen egyetértve, a kormány által az önkormányzatokra ruházott felelősség súlyát elismerve" kérik az önkormányzatokat, hogy vizsgálják felül rendelkezéseiket.
"Ne akadályozzák a munkába, a vásárolni, a szükséges ügyeiket intézni kívánók, illetve a kormányrendelet által engedélyezett szabadidős célból kerékpározók mozgását!"
A kerékpárosok úgy látják, "a fürdővízzel együtt kiöntötték a gyereket", amikor a kerékpározás helyett a légszennyezés növelését segítő eszközöket támogatják, amikor maga a légszennyezés is egészségkárosító hatású.
A kerékpározóktól ugyanakkor azt kérik, hogy
tartsanak minimum másfél méter távolságot
a velük nem együtt élőktől, és a népszerű szabadidős célpontok helyett keressenek kevésbé ismert úti célokat.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!