Több mint 404 milliárd forint folyt be az államkasszába a 3,5 tonnánál nehezebb járművek - például kamionok és teherautók - útdíjából a múlt évben. Szemben az egy évvel korábbi 355,5 milliárddal. Az útranglistát toronymagasan az M1-es vezeti - írja Totalcar a NÚSZ adataira hivatkozva.
A megtett úttal arányosan fizetendő e-útdíj-bevételek emelkedése a forgalom növekedésének, a magasabb díjaknak köszönhető, de hozzájárult ehhez az is, hogy nőtt a díjköteles útszakaszok száma.
Ami a részleteket illeti: az e-útdíj bevételek négyötödét, több mint 80 százalékát a gyorsforgalmi utak használata után fizették be az érintettek.
Tavaly a sztrádák használatából 323,5 milliárd forint folyt be, a főutak pedig 80,5 milliárd forintot termeltek. Egy évvel korábban - 2022-ben - előbbiek 284,5 milliárddal, utóbbiak 71 milliárddal részesedtek az összbevételből.
A különböző autópályák és útszakaszok közül a legnagyobb nemzetközi forgalmat bonyolító M1-es sztráda viszi a prímet: 2023-ban 81 milliárd forintos eredményt ért el. Vagyis a teljes e-útdíj-bevétel több mint 20 százalékát adta.