Nyitókép: A kisadózó vállalkozók tételes adója (kata) tervezett módosítása ellen tiltakozók a Margit híd budai pesti hídfőjénél 2022. július 12-én. MTI/Balogh Zoltán

Mit üzennek a főpolgármester-jelöltek gyalogos-kerékpáros-járműves viszonylatban? - Körkép

Infostart / InfoRádió - Várkonyi Gyula
2024. április 29. 11:55
Az elmúlt években számtalan konfliktus származott abból, hogy a gyalogosok, a futók és a kerékpárosok egymás testi épségét is veszélyeztetve közlekednek a főváros közútjain, parkjaiban vagy éppen a Margitszigeten. A lehetséges megoldási javaslatokról az InfoRádió kérdezte a főpolgármester-jelölteket.

A gyalogosok, valamint a sportolni, kikapcsolódni vágyók közti konfliktus oka, hogy nincs elég szabadidős helyszín, ahol biztonságosan és nyugodt körülmények közt lehetne sétálni, futni vagy éppen biciklizni.

Vitézy Dávid, az LMP által is támogatott főpolgármester-jelölt az InfoRádióban ezzel kapcsolatban kiemelte, a 101 pontos programjában az szerepel, hogy

  1. egyrészről a pesti alsó rakparton egy összefüggő sétányt hozzanak létre,
  2. emellett gondolkodnak abban is, hogy a külvárosok, a külső kerületek szép és értékes Duna-partjait minél hozzáférhetőbbé tegyék.

"A Molnár-szigetet, a ráckevei-soroksári Duna-ág környékét, a Népszigetet; ezeket a helyeket zöldítsük, fejlesszük, és olyan rekreációs helyként őrizzük meg, ahová az ember szívesen kimegy sétálni, futni, biciklizni.

Ma a Margit híd járdái teljesen túl vannak terhelve;

szerepel a terveinkben egy új gyaloghíd, ami a Margitszigetet Óbuda és Újlipótváros felé átkötné" - sorolta a korábbi közlekedési államtitkár.

Karácsony Gergely főpolgármester az InfoRádió megkeresésére annyit közölt, hogy a jelenleginél sokkal több jó minőségű, nagy, aktív pihenésre alkalmas közparkra van szükség, a főváros ezért újította fel a Tabánt, épített egy új, hét hektáros parkot Pünkösdfürdőn, ezért nyitotta meg a pesti alsó rakpartot, és ezért támogatta a kerületek zöldfelület-bővítéseit városszerte Óbudától Pesterzsébetig.

"Az elmúlt négy és fél évben a kerékpáros főhálózat 52 kilométerrel bővült, és további 450 kilométeren végeztek kerékpárosbarát fejlesztéseket. Ezek nem csak a kerékpározók, hanem minden közlekedő biztonságát növelték" - áll a reakcióban.

A jövőben a kerületekkel közösen uniós forrásokból tervezik megújítani a Nagykörutat, a rakpartot, a Római-parton a sétányt és egy sor helyi jelentőségű utcát - olvasható még a főpolgármester válaszában.

Grundtner András, a Mi Hazánk főpolgármester-jelöltje is ismertette megoldási javaslatait.

"A Margitsziget azért speciális, mert ott eleve nagyon gyér a gépjárműforgalom, tehát ott semmi akadálya nem lenne, hogy a kerékpáros-forgalom az úttesten legyen, miközben a járdát csak a gyalogosok használhatnák.

A bringóhintókat esetleg felengedhetnénk a járdára,

de egy KRESZ-nél szigorúbb szabályozással, mondjuk 5 km/órás sebességmaximummal. Mindezt persze be is kell tartatni, úgyhogy még nem csak a Margitszigeten, hanem az egész városban parkőrszolgálatot vezetnénk be, és megerősítenénk ezen felül a gyalogos járőr jelenlétet."

Az InfoRádió kereste Szentkirályi Alexandrát, a Fidesz KDNP főpolgármester-jelöltjét is, amint eléri, közöljük az ő válaszát is.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Főváros: biztonságosabbá kell tenni a kerékpárosok és a gyalogosok közlekedését
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást