Rendhagyó körülmények között tartott sajtóeseményt a Spar, melyen ismertették az élelmiszerlánc éves eredményeit, és a résztvevők a vállalat eladása körüli botrányról is beszéltek - írja a Pénzcentrum. Kiderült, hogy a vállalat 1023 milliárdos bruttó árbevételt realizált, de a beruházások mértékét jócskán vissza kellett vágniuk a különadók mértéke miatt.
"Idén fokozott turbulenciák után érkeztünk ide. De a fő feladat az, hogy sugározzuk a nyugalmat és a stabilitást, ahogy működünk"
- mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója az üzletlánc körüli felhajtásra utalva, ezt követően számolt be a 2023-as eredményekről.
Mint írják, ez 15,8 százalékos emelkedést jelent a 2022-es eredményhez képest. Az is elhangzott, hogy a vállalat a francihse-tagokkal együtt összesen 18 ezer embert foglalkoztat. 2023-ban a Spar 22 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. Ez 2022-ben 31, 2021-ben 32 milliárd forint volt. Heiszler Gabriella elmondta, a beruházási összeg azért volt relatíve alacsony tavaly, mert a különadók óriási mértéke miatt komolyan át kell gondolniuk, hová csoportosítják a pénzt, és mi az, amire jut, és mi az, amire kevesebbet fordítanak. Szóba került a beszámoló elején a Spar online bevásárlótere is, ám ez az összes bevetél elenyésző részét adja. Jelenleg a szolgáltatás 200 településen érhető el, az átlagos bevásárlókosár értéke 26 590 forint volt Magyarországon - számol be róla a lap.
A vállalat hivatalos eredményei májusban jönnek majd ki. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Spar 2023-ban is veszteséges volt, körülbelül ugyanakkora mértékben, mint 2022-ben.
A vállalat tavaly is mintegy 30 milliárd forint különadót fizetett be az államkasszába, enélkül nyereséget könyvelhettek volna el.
A Spar esetleges Magyarországról való kivonulásának kapcsán közölte, erről nem ő dönt, de a tulajdonossal való beszélgetések után azt mondhatja, hogy nincs tervben.
A Spar ügyvezető igazgatója, Voiner Eduard beszélt az események a vállalat saját márkáinak egyre nagyobb jelentőségéről. Elmondta, a 2023-as bevételek egyharmadát ezek adták. Ezeknek a termékeknek az eladási volumene ráadásul úgy is emelkedni tudott, hogy közben Magyarországon a kiskereskedelem eladási volumene csúnyán beesett. Három húzónév van a kínálatban: a Spar, az S-budget és a Regnum.