Nyitókép: Hegedüs Róbert

Újabb részletek a visegrádi szállodatűzről: így számolhatnak a károsultak

Infostart
2024. március 13. 19:02
A szálloda a közeljövőben megkeresi mind a katasztrófában érintett, mind a jövőbeli foglalással rendelkező vendégeket.

A hétvégi visegrádi szállodatűzben kárt szenvedett vendégek kártérítésre jogosultak, de Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) kommunikációs vezetője az mfor.hu-nak azt mondta, speciális helyzetben van az, akinek poggyásza, ingósága szenvedett kárt a hétvégi visegrádi szállodatűzben, mert a belföldi utasbiztosítások ugyanis még nem nagyon elterjedtek.

"Természetesen, ha valakinek van olyan biztosítása, mely téríti a poggyászkárokat, akkor ha benyújtja a biztosítási igényét és bizonyítani tudja, hogy az abban szereplő dolgok megsemmisültek, akkor a biztosító téríteni fog" – tette hozzá Lambert Gábor, de azt is hangsúlyozta, a károsultaknak elsősorban a szállodánál kell érdeklődniük a kártérítés lehetőségeiről, hiszen alapvetően nekik lehet olyan biztosításuk, ami ilyen esetekre is kiterjedhet.

Pintér Róbert, a Hotel Silvanus igazgatója azt közölte, hogy a káreseményeket a hatóságok vizsgálatai (tűzvizsgálat, rendőrségi nyomozás) után tudják rendezni, a szálló biztosítójának munkatársai a hatóságokkal párhuzamosan dolgoznak. A vezető jelezte, szándékukban áll minden érintett vendéget megkeresni. Pintér Róbert hangsúlyozta, a befizetett előleg sem vész el, mert szerinte a Hotel Silvanus fél éven belül újra fogadhat vendégeket. A részletekkel kapcsolatban azt közölte, a már meglevő foglalások vagy az újranyitás utáni időpontban, vagy egy más visegrádi szállóba lesznek érvényesek, de aki kéri, az visszakapja a befizetett pénzét.