Nyitókép: MTI/Kovács Anikó

Újabb kemény hangú üzenetváltások Karácsony Gergely és Vitézy Dávid között

Infostart
2024. január 23. 12:36
A volt közlekedési államtitkár, az LMP lehetséges főpolgármester-jelöltje azt követeli, hogy vonják vissza a BKK járatritkítási csomagját, míg a főpolgármester azt állítja, hogy a főváros idén növeli a közösségi közlekedési kapacitásait.

Folytatódott az üzenetháború Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid között. Hétfőn Ungár Péter, az LMP társelnöke egy Indexre írt véleménycikkben kritizálta Karácsony Gergely várospolitikáját, mire a főpolgármester pártja, a Párbeszéd egy 2015-ös fotóval reagált, amelyen az látszik, ahogy Vitézy Dávid, az LMP kiszemeltje a főpolgármester-jelölti posztra, együtt bulizik Orbán Ráhellel, a miniszterelnök lányával a Szigeten. A fotót akkor Vitézy Dávid tette közzé saját Facebook-oldalán, az eredeti képen Risztov Éva olimpiai bajnok úszónő is szerepelt, ám őt a párbeszédesek levágták.

Az Orbán-kormány volt közlekedési államtitkára az ATV Egyenes Beszéd című műsorában az ügyről azt mondta, hogy szerinte Budapest ennél többet érdemel. "Az, hogy tíz évvel ezelőtt egy fesztiválon Risztov Éva úszónő milyen felvételt készített velünk… Nem erről szól ez a kérdés, a járatritkítás azért problémás, mert az utasoknak többet kell várni a buszra, nem fognak fölférni, rosszabb lesz a budapesti közösségi közlekedés.

Erre ilyen személyeskedő válaszokat adni szerintem méltatlan, én biztos nem szeretnék egy ilyen játékban részt venni"

– mondta Vitézy Dávid, aki egyelőre nem döntött arról, hogy elfogadja-e az LMP felkérését, azt azonban elismerte, hogy vannak budapesti ambíciói.

Pénteken a BKK menetrendváltozást jelentett be, amely szerint 53 járat ritkábban fog járni hétfőnként és péntekenként. Vitézy Dávid akkor azt kifogásolta, hogy az ügyben semmilyen társadalmi egyeztetés nem volt, pedig jogszabály ezt kötelezővé teszi.

Kedden egy Facebook-posztban ismét szót emelt a főpolgármester lépései ellen.

"Csalódtam abban, ahogy Karácsony Gergely főpolgármester a járatritkítási botrányt kezelte: ahelyett, hogy az utasokkal és az elhibázott intézkedés korrigálásával foglalkozna, személyeskedéssel és manipulált fotóval támad – pontosan azt teszi, amiért a kormánypártokra szokott panaszkodni" – írta a volt államtitkár, aki azt vetette a városvezető szemére, hogy csak magyarázkodik, előbb egyeztetés nélkül ritkították a járatokat, mondván, hogy a home office miatt hétfőn és pénteken kevesebben utaznak, majd Karácsony Gergely azt közölte: nincs is járatritkítás. "Ezek után részletesen bemutattam, hogy de, csak az van, 53 járat ritkult és egy sem lett sűrűbb. Felajánlottam a segítségemet, amire nem jött reakció. Egy válasz jött: személyeskedés, minősítgetés és manipulált fotóval való visszatámadás" – írta Vitézy Dávid, és megismételte követelését: vonják vissza a járatritkításokat.

Erre nem sokkal később Karácsony Gergely egy másik Facebook-posztban reagált, amelyben azt írta, hogy "aki Budapesten csökkenti a közösségi közlekedési járatok számát, az az állam, aki növeli, és egy jobb menetrenddel hatékonyabbá teszi őket, az a főváros". Ezt azzal indokolta, hogy a HÉV-ek járatszámát jelentősen csökkentette az üzemeltető állam.

A főpolgármester közölte, a főváros idén növeli a közösségi közlekedési kapacitásait, noha a járvány előtti utasszámot még mindig nem érték el, és a BKK idén összesen 243 millió úgynevezett férőhely-kilométerrel több új szolgáltatást rendel meg. Több fejlesztést is felsorolt:

  • Rákosmente és környezetének közlekedési kapcsolatai
  • a 12-es villamos meghosszabbítása a Lehel térig
  • a 75-ös trolibusz meghosszabbítása Kőbányára
  • új kapcsolat Újpesten Megyer és Káposztásmegyer között
  • Újbuda hálózatának fejlesztése

Karácsony Gergely posztjához egy kommentet fűzött Vitézy Dávid, amelyben megerősítette, szerinte a főpolgármester mégis egy járatritkítási csomagot próbál védeni. "Szégyen, hogy itt tartunk, egy magát zöldnek nevező városvezetés részéről” – írta kommentjében, és hozzátette, ez akkor is járatritkítás, ha "mindenféle kis jelentőségű, határidő és konkrétum nélkül bedobott járatfejlesztési ötlettel próbálják elterelni a figyelmet róla. Attól, hogy más utcán jár a 33-as busz vagy a kiritkított 14-es villamos mellé meghosszabbítják a 12-est, a nagy lakótelepi buszjáratokról kivont kapacitások nem állnak helyre, a zsúfoltság nem oldódik meg."