Nyitókép: Pixabay

Leálltak egyes Telekom- és Vodafone-szolgáltatások

Infostart
2024. január 2. 12:03
Több olvasónk jelezte, hogy nem tud telefonálni, vagy pedig a tévészolgáltatása állt le.

Nincs regisztrálva a hálózaton – egyes Telekom-előfizetők ilyen hibaüzenetet kaptak háromnegyed 12 környékén, ha hívást próbáltak indítani. Másoknak egyszerűen nem csöngött ki a szám, amit tárcsáztak, vagy az „előfizető nem kapcsolható” sablonüzenetet hallották.

Akik épp beszéltek, azoknál megszakadt a hívás, utána nem lehetett elérni a másik felet, vagy nem lehetett felvenni a hívást, ha az beérkezett. Olyan panasz is érkezett, hogy nem volt hang a vonalban.

Több olvasónknál leállt a telekomos tévészolgáltatás. Néhány hírportál is elérhetetlenné vált, például a Magyar Nemzet, az Origo, a vg.hu és a Blikk.

A Telex azt írta, olvasói jelzések alapján a Vodafone hálózatán is jelentkeztek telefonálási problémák, a cég honlapja is elérhetetlenné vált.

12 óra után kezdtek helyrejönni a szolgáltatások.

A probléma mindkét hálózat esetében országosan jelentkezett.

A Vodafone délután kettő óra előtt arról tájékoztatott, hogy újra zavartalanul működnek a szolgáltatásai, miután délelőtt áramszünet okozott szolgáltatáskiesést. 15 óra magasságában a Magyar Telekom is hasonlóról adott hírt.

Felhívták a figyelmet, hogy néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, amely megoldja a problémát.