Az utóbbi napokban céges telefonszámokat hívnak fel csalók, magukat az OTP Bank ügyintézőinek kiadva. A telefonon próbálkozó csalók azt használják ki, hogy a munkahelyi telefonszámok sok esetben egyesével követik egymást, így egy-egy munkahelyen több alkalmazott is tapasztalhat ilyen adathalász telefonhívást, akár egy napon belül több alkalommal is – közölte a pénzintézet, és jelezte: a hívásokat nem az OTP Bank indítja, és a hívásban bejelentkező „ügyintézőnek” sincs köze az OTP Bankhoz.
A telefonon történő csalások esetén az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (pl. Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy biztonsági program.
A bank arra kéri az ügyfeleit, hogy keltsen gyanút minden olyan megkeresés (telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail), amelyben gyanús tranzakcióra hivatkozva arra kérik, hogy adják meg bankkártyaadataikat vagy utaljanak pénzt a számlájáról, vagy telepítsenek ismeretlen alkalmazásokat számítógépre vagy telefonra.Az OTP Bank soha nem kéri ezeket az adatokat, illetve ilyen műveletek elvégzését, ha gyanú vagy kétség merül fel, hívni kell a bankot és ellenőrinie a megkeresés valódiságát.