A 21 múzeum közreműködésével megvalósuló múzeumpedagógiai játékokkal, videókkal kialakított digitális oktatási napon több mint 13 ezren vettek részt és ez a felhasználószám azóta csak emelkedik, az esemény hivatalos oldalán elérhető iskolai oktatást kiegészítő játékokat azóta is használják.
A visszajelzések alapján még a 2019/2020-as tanév végére meghirdették a DEMÓ 2. napot: a múzeumpedagógiai anyagok ezúttal a Nemzeti Összetartozás Napjához, június 4-hez kötődnek majd.
Szervezői ígéretek szerint a gyerekek virtuális múzeumtúrájához még több és izgalmasabb múzeumi feladat kapcsolódik majd és egy játékkal is készülnek. A múzeumpedagógiai feladatokban irodalmi, történelmi, földrajzi és művészeti feladványok is szerepelnek majd. Szó lesz többek között
- a népzene rock-gitárjáról,
- két magyar bátor repülőgép-pilótáról, akik világrekordot felállítva átrepülték az Atlanti-óceánt,
- Petőfi évtizedekre elveszett dagerrotípiájáról,
- a „Vörös térképről”, amely az 1920-as trianoni béketárgyalásra készült el.
- Bepillantást adnak a Horthy-korszak társadalmi életébe is, abba, hogyan éltek akkor az emberek, mennyit kerestek, milyen szokásaik voltak,
- valamint híres magyar találmányokhoz – Rubik-kocka, golyóstoll, Eötvös-inga – kapcsolódó játékos feladatokat is megoldhatnak majd a diákok.
- Jocó bácsi, a program szakmai házigazdája pedig különleges videóval készül Trianon 100 éves évfordulójának történelmi összefüggéseiről.
A diákok a múzeumi videók, prezentációk, interaktív anyagok megtekintése után egy totót oldanak majd meg, melyet beküldenek a szervezőknek.
A programra elsősorban pedagógusok jelentkezését várják, akik általános iskola 5-8. évfolyamos diákjaikkal vehetnek részt a vetélkedőn és a digitális múzeumpedagógiai napon. További információ és a programban részt vevő intézmények listája itt érhető el.