Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Így áll most a városok között robogó, a városban suhanó magyar villamosvasút építése - galéria

Infostart
2019. december 5. 07:31
Nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train vonalán, egy-egy járműre 200-an férnek majd fel.

A 2018. április eleje óta épülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre.

A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.

A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer a települések között, ilyenkor dízelmotor hajtja a szerelvényt, míg a városon belül a felsővezetékből kapja az áramot.

Alább az látszik, ahogy a vonal hódmezővásárhelyi szakaszát építik. A tram-train átadása 2021-ben várható.

Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti tram-train vonala a meglévő szegedi 1-es villamosvonalból ágazik ki. A vonal a MÁV Zrt. 135-ös számú vonalán mintegy 22 kilométeres nagyvasúti pályáján folytatódik amely teljesen átépül és bizonyos szakaszokon - ahol a vasútüzem megköveteli - a második vágány is kiépül, de Hódmezővásárhelyen új villamosvonal épül hozzá. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai költségvetési forrás felhasználásával valósul meg.