Nyitókép: Földi Imre

Volt dolga bőven a békéltető testületnek

InfoRádió
2019. július 6. 12:42
Az első fél év tapasztalata, hogy szükséges a vállalkozások felkészítése a 21. századi fogyasztóvédelemre - közölte a Budapesti Békéltető Testület (BBT).

2019 első fél évében 563-an tanácsot, 2366-an vitarendezést kértek a Budapesti Békéltető Testülettől, emellett a testület folyamatosan ellátta az online nemzeti tanácsadó pont feladatait.

Az első fél évben a vitás ügyekből

  • 1178 zárult egyezséggel,
  • 395 volt jogilag megalapozatlan,
  • 125 ügyben ajánlást fogalmaztak meg,
  • 27 esetben nem volt hatásköre a testületnek,
  • 3 ügyben pedig kötelezést fogalmaztak meg.

A legtöbb, 947 esetben kereskedelmi ügyekben jártak el, a fogyasztók többnyire szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve internetes vásárlással kapcsolatos problémával fordultak a testülethez.

Ezt követte a 498 "egyéb szolgáltatás" ügytípus, ahová az elektronikus hírközlési szolgáltatások, parkolási büntetések, autópálya matrica, a repülőjegy-vásárlással összefüggő eljárások tartoznak.

A fogyasztóvédelmi tanácsadás során leginkább a hibás termékekkel kapcsolatos jogokról, az e-kereskedelemről érdeklődtek. Nem elhanyagolhatóak továbbá a közszolgáltatásokkal, elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal, a javító-karbantartó szolgáltatásokkal, kivitelezési szerződésekkel kapcsolatos tanácsadások sem - közölte a Budapesti Békéltető Testület.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást