A közösségi közlekedést használók és a kerékpárral közlekedők nyerhetnek azzal, ha egy most nyilvánosságra hozott fővárosi közlekedési koncepció megvalósul; a projektlista élének legfontosabb eleme a kisföldalatti meghosszabbítása, illetve a kormány által egyébként nem támogatott dugódíj bevezetése - derül ki a Világgazdaság cikkéből.
A 2030-ig tartó koncepciót a következő hetekben lehet véleményezni
A koncepció szerint már 2030-ig számottevően csökkenthető – a városban megtett utaskilométerek 42 százalékáról 30 százalékára – a személygépkocsi-közlekedés súlya, miközben nő a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés aránya.
A fejlesztési terv összesen 143 projektet sorol fel mintegy 4160 milliárd forint értékben, ami a magyar GDP 11-12 százaléka, jó esetben a beruházások harmadára lehet forrást találni.
A nagyprojektek közt prioritást élvez a HÉV-vonalak meghosszabbítása, de benne van a Déli és a Nyugati pályaudvar közötti alagút terve, a 3-as metró meghosszabbítása Káposztásmegyer és az 1-es megtróé észak felé is.