Fokozatos terhelésnöveléssel tesztelték a felújításon átesett északi hármasmetró-szakaszt; először egy szerelvény mozgott a vágányokon, majd fokozatosan növelték a szerelvények számát, a végén már öt közlekedett, miközben méréseket végeztek a vonalon - ismertette a metrófelújítást követő tesztidőszak részleteit az InfoRádióban Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.
"Tesztelték az áramellátást, a vasútbiztosító berendezést, az automatikus vonatvezető rendszert is.
Természetesen nem lehet várni, és nem is mondhatjuk, hogy minden elsőre működött, de úgy néz ki, hogy a tesztek sikeresen befejeződtek,
és több hatósági bejárás is követte ezeket" - folytatta Bíró Endre, aki bejelentette, az üzembehelyezéshez meg is született a hatósági engedély.
A legfontosabb feltétel a vasútbiztosító berendezés működése volt, emellett a váltók és a tűzvédelmi rendszer is kiemelten fontosak, nem beszélve a mozgólépcsőkről, az állomásvilágításról és a szellőzőkről.
A megállók új burkolatot és megvilágítást kaptak, emellett pedig az alagutakat is teljesen rekonstruálták, és most
napok óta dízelmozdonyok által vontatott mosóberendezésekkel tisztítják azokat.
A pálya és a kapcsolódó berendezések is teljes mértékben megújultak.
Minden munka azért még nem fejeződött be, de már csak az üzemi területeken dolgoznak, az utasterek és az alagutak készen állnak a közlekedésre - közölte Bíró Endre.
A metró elindulásával a felszíni járatok közlekedésében a felújítás előtti forgalmi rend lép ismét életbe: a Lehel tér és Újpest között közlekedő pótlóbusz megszűnik, a 12-es villamos újra az Angyalföld kocsiszínig, a 34-es és a 106-os busz pedig ismét az Árpád híd metróállomásig közlekedik majd. A Váci úton és az Árpád úton fokozatosan felszámolják a buszsávokat, visszaáll az eredeti forgalmi rend a Váci út és a Róbert Károly körút kereszteződésénél.
Vannak kérdések is
A 3-as metró felújított északi szakaszának akadálymentesítése nem lett teljeskörű, a majdnem másfél évig tartó lezárás során az állomásokat felújítják, de semmilyen érdemi fejlesztés, semmilyen funkcióváltás nem történik - vélekedett a Közelkedő Tömeg egyesület elnöke. Bella Jakab kiemelte: nem újultak meg az aluljárók sem.
Arról is beszélt, hogy a déli szakaszon tisztességes akadálymentesítésre van szükség és jobb vasúti kapcsolatra. Úgy vélte,
a mentesítő buszjáratok várhatóan gyakran a dugóban araszolnak majd.
A metrópótló buszok az utasok felét tudják szállítani, míg a többieknek, akik alternatív tömegközlekedési útvonalat választanak, nehézségekkel kell a szervezet szerint szembenézniük. "Valószínűleg nem lesz előnyben részesítés a Gyáli úton közlekedő sok alternatív buszjárat számára, és nem fogják sűríteni az 1-es villamost, amely pedig szintén jó választás lehetne az utasoknak".