Nyitókép: Pixabay

Lesújtó az éttermi kávéhelyzet

Infostart
2019. február 24. 19:03
A legtöbb étteremben nem fordítanak elég figyelmet a kávé minőségére és a szervírozására. 

Itthon évente majdnem ötmilliárd csésze kávé fogy. A Nespresso kutatása szerint a gyakran étterembe járók zöme szokott kávét fogyasztani az étkezés után, és a kávé minősége is egyre mérvadóbb szempont a vendéglátóhely kiválasztásakor – írta a Világgazdaság.

A cég úgy döntött, hogy támogatja a Dining Guide kezdeményezését egy olyan díj létrehozásával, amely az éttermi minőségi kávét, a kávékínálat szélességét, a kávés szaktudást értékeli és ismeri el. Az Év Éttermi Kávélapja díj célja, hogy az éttermek felismerjék, érdemes nagyobb figyelmet fordítaniuk a minőségi kávéválasztékra annak érdekében, hogy vendégeik számára teljessé tegyék a náluk szerzett gasztronómiai élményt.

„Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a kávézókat és a kávézás kultúráját dinamikus és pozitív változások jellemezték. A vendégigények ennek megfelelően ma már mások, ami a kávét illeti. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az éttermek hogyan és milyen minőségben reagáltak a kereslet átalakulására. Azt tapasztaltuk, hogy az éttermek, vendéglátóhelyek nagy többségét még nem érte el a fogyasztási szokások és igények átformálódása.

Számos helyen láttunk valamiféle változást, de az éttermekben elérhető minőségi és igényes kávékultúra az éttermek magas gasztronómia kvalitását sok esetben nem éri el”

– mondta Herczeg Zoltán, a Dining Guide felelős kiadója a tapasztalatokról.

A kalauz közel 300 vendéglátóhelyen tesztelte a kávékínálatot és annak színvonalát. Azokban az elsőrangú éttermekben, ahol az étel minőségére is nagy hangsúlyt fektetnek, ott a kávé minőségére is jobban odafigyelnek, de

még ezeknek az éttermeknek is csak elenyésző százalékában található széles kávéválaszték vagy szakképzett személyzet.

A Nespresso korábbi kutatása azt mutatja, a válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között.

A felmérésből kiderült, hogy bár a kávéfogyasztók többnyire klasszikus eszpresszót vagy cappuccinót rendelnek az éttermekben, ugyanakkor egyre többen – különösen a fiatalok – keresik és igénylik az újdonságokat, specialitásokat az éttermi kávézás során. Számukra kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a kávé szimpla energizáló funkciójával.