A hazai gyorsforgalmi-hálózatra hagyományosan jellemző a Budapest-központúság, ezt a közelmúltban meghirdetett M9-es gyorsforgalmi-fejlesztés mellett a kelet-magyarországi nagyvárosokat Szegeddel összekapcsoló autópálya is oldhatja majd. A közbeszerzési értesítőben a közelmúltban, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. által meghirdetett pályázaton megvalósíthatósági tanulmány készítőjét keresi.
A 2×2 sávos összeköttetés kivitelezését korábbi hírek szerint 2019-ben kezdenék el.
A kormány tavaly októberben jelentette be, hogy megépítik a kelet-magyarországi körutat. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta: a kormány célja, hogy Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél felé haladó személy- és teherforgalmat.
Az új útvonal egyik szakaszának már hamarosan érezhető lesz a forgalomelterelő hatása. Az érintett szakasz Hódmezővásárhelyet északról kerüli el, itt a nettó 27,9 milliárd forintos fejlesztésben épülő 12,7 kilométeres út kivitelezését a Colas és a Délút már elkezdte, a munkálatokat várhatóan márciusra fejezik be. A kerülőnek köszönhetően naponta 18 ezer autóval csökken majd a 45 ezer fős város forgalma.
"2022-re Magyarország Közép-Európa legjobb közlekedési infrastruktúrájával rendelkező országa lesz" - idézte Lázár János egy közlekedési tanácskozáson mondott szavait a Magyar Idők.