Nyári szünet idején mindig felvetődik a probléma, hogy túl hosszú a szünet, és nem tudnak mit kezdeni a gyerekekkel, mivel nincs ennyi szabadságuk a szülőknek – emlékeztetett a helyettes államtitkár.
Tanév közben viszont az merül fel, hogy legyen hosszabb a nyári szünet, mert június közepén már nagyon meleg van, olyankor már nem lehet tanítani. A pedagógusok is ritkán lelkesek, ha felmerül az, hogy mondjuk még két héttel tovább tartson a tanév – tette hozzá Maruzsa Zoltán.
„Olyan kompromisszumos megoldás körvonalazódik, amely szerint
a kormányzat az Erzsébet-táborokhoz hasonló tömeges táboroztatási lehetőségeket biztosítana, és tízezrével fogadná a rászoruló gyerekeket”
- közölte a köznevelésért felelős helyettes államtitkár.
„Ha a nemzeti táborozási koncepció és az erre fordított uniós források mentén sikerül bővíteni ezeknek a kapacitásokat, sikerül kidolgozni olyan tematikus programokat, amelyek nem méregdrágán, nem magánszervezésben, hanem adott esetben iskolaépületekben szervezve, nem feltétlenül mindig bentlakásos módon, de játékos nyári foglalkozásokat és különböző kompetenciafejlesztő tartalmakat tudnak kínálni, akkor ezzel lehet egy jó kompromisszumos megoldás irányába elmenni” - fejtette ki Maruzsa Zoltán.
Hozzátette, hogy a különböző OECD-s kimutatások szerint a tanítási napok száma Magyarországon kifejezetten alacsony.
A helyettes államtitkár kijelentette, hogy ha a jövőben sor kerül a tanév hosszabbítására, akkor is az az említett táborozási koncepció mentén történik.
Maruzsa Zoltán úgy látja,
az már csak technikai kérdés, hogy ezt a tanév részeként kell-e definiálni, vagy már a tanéven kívüli, de állami kínálatként kell-e bevezetniük.