Nyitókép: Pixabay.com

Ráborították az asztalt a Nestlére, nagy a baj

Infostart / InfoRádió - Szvetnik Endre (London)
2021. június 2. 06:15
Egészségtelen a Nestlé élelmiszer cég termékeinek több, mint a fele – ez derült ki egy kiszivárgott belső prezentációból. A világ legnagyobb élelmiszervállalata erre azt válaszolta, hogy egyszerre próbálják ízletesebbé és egészségesebbé tenni ételeiket

Az instant tészta, a gyümölcs ízesítésű San Pellegrino szénsavas italok és az Amerikában forgalmazott eperízű Nesquik italpor – csak néhány olyan termék, amely egy belső anyag szerint nem felel meg a Nestlé által elismert „egészséges élelmiszer” sztenderdnek.

A Financial Times birtokába került prezentáció szerint

a világ legnagyobb élelmiszergyártójaként ismert svájci vállalat élelmiszereinek 60 és italainak 96 százaléka nem egészséges.

Az édességek és fagylaltok esetében pedig a portfólió 99 százaléka nem az.

Az adatok nem foglalják magukban a babatápszert és a háziállat-eledeleket valamint a kávét és a kifejezetten betegek számára előállított ételeket.

Az anyag akkor szivárgott ki, amikor a kormányok és az élelmiszergyártók világszerte harcot folytatnak az elhízás ellen és az egészségesebb táplálkozás népszerűsítéséért és a Nestlé éppen új vállalások publikálására készül a témában.

A belső prezentációt az idén mutatták be a cég vezetőinek és a számok beszédesek: az élelmiszer- és italporfólió 37 százaléka érte el a Nestlé és mások által is etalonnak tartott ausztrál élelmiszerbesorolási skálán a 3,5-ös fokozatot, ahol a legjobb minőséget az ötös fokozat jelenti. A 3,5-ös érték az, amit már „egészségesnek” tartanak egy termék esetében.

„Jelentősen javítottuk termékeinket, de az egészséges ételek és italok külsőleg meghatározott sztenderdjéhez képest még mindig alulmaradnak a termékeink, miközben egyre nagyobb a törvényi és a fogyasztói nyomás is” – állt az beismerés az anyagban.

A Nestlé számára az egyik opció az lehet, hogy az amúgy is

cukorban gazdag és „csemegének” számító édességekre és hasonló termékekre nem alkalmazza az egészséges élelmiszerre vonatkozó besorolást.

Mark Schneider, a cég vezérigazgatója elismerte, hogy a fogyasztók egészségesebb ételeket akarnak, de visszautasította, hogy a félkész vagy készételek általában egészségtelenek lennének.

A Nestlé-portfólióba tartozik ugyanakkor a DiGiorno, három húsos, croissant-tésztás pizza, amely például a napi ajánlott só-adag 40 százalékát és a Hot Pockets pepperoni pizza, amely a napi ajánlott mennyiség 48 százalékát tartalmazza.

A Nestlé most közölte, hogy átvizsgálja összes termékét, hogy azok megfeleljenek a kiegyensúlyozott táplálkozási követelményeknek. „Az elmúlt húsz évben már jelentősen csökkentettük a termékek só- és cukortartalmát, csak az elmúlt 7 évben 14-15 százalékkal” – közölte a cég.

Az élelmiszergyártóknak azonban nincs könnyű dolga, jegyezte meg az FT-nek nyilatkozó táplálkozástani professzor.

„A cégeknek pénzt kell termelniük a részvényeseiknek. Olyan termékeket kell forgalmazniuk ehhez, amelyeket a lehető legtöbb ember keres és vesz meg... ez pedig a hulladékétel”.

Nagy kihívás úgy csökkenteni az ételek só- és cukortartalmát, hogy azok íz-profilja megmaradjon – tette hozzá.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
"Egészségtelen a Nestlé étel- és italtermékek több mint a fele"
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást