A berlini koalíció rendelkezésére álló 8 kormánygép szinte állandóan a levegőben van. Emiatt fordulhatott elő, hogy Heiko Maas külügyminiszter nemrég az ENSZ egyik ülésére a Lufthansa menetrend szerinti járatán utazott New Yorkba. Ezt követően azonban – különböző hivatalos látogatásaira – csaknem 120 ezer kilométert tett meg a kormány valamelyik repülőgépen.
A kancellár is – szinte naponta – használja a kormány egyik, külön erre a célra átalakított repülőgépét. Ezeken persze minden alkalommal helyt kapnak a belső munkatársak, valamint azok a meghívott újságírók is, akik a politikus útjáról a tévében, a rádióban, vagy a napilapokban beszámolnak. A gép egy elkülönített része az államfő, a kancellár, vagy a miniszter pihenését és felfrissülését szolgálja.
A kormánygépek életkora különböző, ebből eredően Frank Walter Steinmeier államelnök júniusban csak késve indulhatott Minszkbe, mert gépének ellenőrzésekor technikai problémák merültek fel, és más kormánygép éppen nem állt rendelkezésre.
A gépek a légierő tulajdonában vannak, így a hadsereg gondoskodik az állomány műszaki ellenőrzéséről is. Most egy újabb Airbusszal bővül a géppark: a Lufthansa egy A321 típusú utasszállítóját Hamburgban alakítják át a legfelsőbb állami vezetés légi útjainak biztosítására. Már csak a felirat hiányzik, ugyanis valamennyi kormánygépen olvasható a fekete, vörös és arany nemzeti színek mellett a Német Szövetségi Köztársaság felirat.
A német légierő beszerzésekért felelős hadnagya elmondta, hogy anyagi és technikai szempontból kedvezőbb ajánlat aligha kínálkozott volna a kormánygépek számának bővítésére, mert a Lufthansa közismerten kiváló állapotban tartja utasszállítóit, így szinte látatlanban dönteni lehetett egy 2000 óta használt gép megvásárlásáról.