A második német tévécsatornán csütörtökön késő este közvetített utolsó televíziós vitában a parlamenti bejutásra legesélyesebb hét párt vezetői még egyszer megpróbálták népszerűsíteni a programjukat és az eddiginél több támogatót szerezni.
Ezen sem a kancellár, sem pedig kihívója nem vett részt, mindketten a helyettesüket küldték a nem egyszer hangos összecsapásba torkollt vitába.
A tévé-csatorna "Politbarométer" néven pénteken délelőtt nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatási eredményei azonban arra vallanak, hogy csupán a kiváltképpen idegenellenes jelszavakkal fellépő, de igencsak szerény gazdasági felkészültségről tanúskodó Alternatíva Németország számára elnevezésű jobboldali párt tudott újabb támogatókat toborozni, és így a válaszadók immár 11 százaléka vallotta, hogy vasárnap az AfD betűszóval elhíresült pártra adja voksát.
A kancellárt támogató két kereszténypárt változatlanul 36 százalékra, az ellenzéki zöldek 8 százalékra számíthatnak, míg a berlini törvényhozásból négy éve kibukott Szabaddemokrata Pártnak 10 százalékkal komoly esélye van a visszatérésre a szövetségi parlamentbe, a Bundestagba.
A szociáldemokraták, akik Martin Schulz pártelnökké választása után óriási lendülettel vetették magukat a kampányba, a héten tovább vesztettek népszerűségükből és így a voksok alig 21 százalékára számíthatnak.
A választási kampány elemzőinek feltűnt, hogy az ipartól kapott pártadományok Ezúttal kiváltképpen az autógyárak valamint a vegyipari konszernek támogatták bőkezűen a még hivatalban lévő koalíciós pártokat. Ezeket az összegeket a pártok azonnal nyilvánosságra is hozták, mert a német törvények értelmében csak az 50 ezer euróig terjedő adományokat lehet bizalmasan kezelni.