Még a vásárlási kedvet is ösztönzi a választási kampány

Infostart
2017. augusztus 30. 19:33
Németországban a választási kampány a jelek szerint még a vásárlási kedvet is ösztönzi, mert az az ezredforduló óta nem volt olyan jó, mint jelenleg. A nürnbergi fogyasztói szokásokat elemző intézet most közzétett tanulmánya szerint az elmúlt öt hónapban töretlenül javult a vásárlók hangulata.

A németek többsége derűlátással tekint a jövőbe, különben nem adná ki pénzét ennyire gondtalanul. Erre utal a fogyasztói szokásokat elemző nürnbergi intézet felmérése, amely szerint a lakosság zöme elszántan hisz a bérek lassú, de fokozatos növekedésében és így nem sok okot lát arra, hogy fogához verje a garast.

A jövőbe vetett bizalmat a munkapiaci adatok is alátámasztják, ugyanis az állásnélküliek száma már évek óta egyre csökken és az arány jelenleg alig 5 százalék. Így csaknem magától értetődik, hogy

a vásárlókedv is rekordszintet ért el, és az intézet tanulmánya szerint szeptemberben sem fog lankadni.

Némi óvatos fenntartás jellemzi a konjunktúrával kapcsolatos véleményt, ugyanis a fogyasztók többségét némi aggodalommal tölti el a dízel-meghajtású gépkocsik forgalmát illető vita, a világpolitikában pedig Észak-Korea fellépése borzolja a kedélyeket.

A gazdasági élet töretlen fellendülésébe vetett hitet némileg beárnyékolják azok a tényezők, amelyek hátrányosan érinthetik a német kivitelt, márpedig köztudott, hogy a német ipar húzóága az export, kiváltképpen a gépkocsik külföldre irányuló eladása. Ezért is igyekszik a kancellári tisztségért versengő Angela Merkel és Martin Schulz olyan ígéretekkel előállni, amelyek hozzásegítik a német autóipart korábbi jó hírnevének visszaszerzéséhez.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Még a vásárlási kedvet is ösztönzi a választási kampány
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást