A Lufthansa – legalábbis átmenetileg – túljutott az anyagi légörvényen, amely már régóta tépázta a legnagyobb német légitársaságot. Így nem meglepő, hogy a részvényesek évi közgyűlésükön tapssal jutalmazták Carsten Spohr elnök bejelentését, amelyben örömmel állapította meg, hogy
vállalatának idei nyeresége elérte az 1 milliárd 750 millió eurót.
Anélkül azonban, hogy részleteket közölt volna, hangsúlyozta, hogy további takarékossági intézkedésekre van szükség, mert a Lufthansa csak így tudja megállni a helyét a fapados, valamint az Öböl menti arab országok államilag támogatott légitársaságainak kihívásával szemben.
Jól értesült források szerint több millió euró megtakarítását eredményezi majd a frankfurti légikikötőt üzemeltető társasággal kemény alkudozás után nemrég létrejött megállapodás, amely lehetővé teszi a Lufthansa számára a második legnagyobb európai repülőtér jobb kihasználását célzó hosszú távú tervezést.
Ennek ellenére a német légiforgalmi vállalat üzemi tanácsának egyik tagja tévényilatkozatában úgy vélte, rossz hangulat lett úrrá az alkalmazottak körében, és
már senkit sem ösztönöz jobb munkára az a tény, hogy a Lufthansánál dolgozik.
Kiváltképpen a karbantartást végző mérnökök és technikusok körében tapasztalható az elkeseredés, ugyanis Carsten Spohr takarékossági intézkedései között szerepel a repülőgépek műszaki felújításának áttelepítése Németországból Manilába, Máltára vagy Szófiába.
Hasonló aggodalom uralkodott el a Lufthansa vendéglátó alvállalatának, az LSG Sky alkalmazottain is, mert úgy érzik, 2013-ban hiába mondtak le fizetésemelési igényükről, ugyanis Frankfurtban már egy önálló, jóval olcsóbb cég szállítja a fedélzeti ételeket és italokat az onnan induló járatok számára.