Lelepleződött a holland király titkos élete

Infostart
2017. május 18. 08:20
Nem mindennapi kezek irányították rendszeresen a KLM holland légitársaság gépeit. Maga a holland király vezette “hobbiból” a repülőket, de mostanra feladta szórakozását.

Ha Ön az utóbbi 20 évben KLM-gépen ült, akkor előfordulhat, hogy királyi kegyben volt része. Vilmos Sándor holland uralkodó ugyanis egy lapinterjúban beismerte: 21 éven át dolgozott “részmunkaidőben” a Holland Királyi Légitársaság pilótájaként, előtte pedig a szintén holland Martinair gépeit is vezette.

Mint elmondta, “vendégpilótaként” és másodkapitányként havonta két alkalommal reptetett utasokat a légicégek Fokker 70-es gépein.

Most, hogy a Fokkereket kivonják a forgalomból, az uralkodó kénytelen lesz tanfolyamra járni, hogy átképezze magát Boeing 737-es pilótává.

Az 50 éves uralkodó, aki 17 millió alattvalóval büszkélkedhet, azt mondta: a repülés számára hobbi, ami segít egy időre elfelejteni királyi teendőit.

“Gépet vezetsz, utasokra figyelsz és együtt dolgozol a személyzettel. Felelős vagy értük”

– mondta Vilmos Sándor a De Telegraaf című holland lapnak.

“Nem viheted magaddal az égbe a földi gondjaidat. Teljesen másra lehet hangolódni és nekem ez a legmegnyugtatóbb a repülésben” – tette hozzá.

Mint a Guardian című lap megjegyezte, eddig sem volt titok, hogy a holland király profi pilóta, aki vezetett már KLM-gépet. Az azonban eddig nem volt ismert, hogy ezt milyen rendszeresen tette meg.

A 2001. szeptember 11-I terrortámadások óta a pilótafülke ajtaját zárva tartják a repülés idején, így kevés utas tudja, hogy királyi kéz vezeti a gépet.

Szeptember 11-e előtt nyitva volt az ajtó.

“Az emberek rendszeresen benéztek, és kellemes meglepetés volt a számukra, amikor megláttak ott ücsörögni”

– mesélte.

A holland király azt is elmondta, hogy csak nagyon kevesen ismerik fel, amikor az amszterdami Schipol-reptéren KLM-uniformisában és pilótasapkában végighalad.

Másodpilótaként ráadásul nem is kell bemutatkoznia, amikor az utasokhoz szól. Van, aki ugyan felismeri a hangját, de a legtöbb utas úgysem figyel oda – mesélte.