A német gépkocsiipar nagy öregjének számító, bécsi születésű Ferdinand Piech, aki egyben a luxusautók gyártására szakosodott Porsche cég résztulajdonosa is, 2015. április 15-ig állt a Volskwagen felügyelőtanácsának élén. Miután azonban látványosan összekülönbözött a gyár akkori igazgatójával, Martin Winterkornnal, a cég vezetői megvonták tőle bizalmukat és ezután Piech távozott a Volkswagentől.
Most ismét hallatott magáról, ugyanis a braunschweigi ügyészségen
megvádolta a VW felügyelőbizottsági tagjait, hogy már 2015 márciusában tudomásuk volt a dízel-meghajtású személyautók emissziós adatainak meghamisításáról.
Ferdinand Piech elmondta, hogy 2015 február végén megbízható forrásból értesült a mesterkedésről, és erről tájékoztatta a VW akkori igazgatóját Martin Winterkornt, majd a felügyelőtanács márciusi ülésén a jelenlévőket is. Köztük volt Stefan Weil Alsó-Szászország kormányfője is, mivel a tartomány birtokában van a Volkswagen részvények jelentős hányada.
Stefan Weil, valamint a felügyelőtanács többi tagja cáfolta Piech állítását, és leszögezte, hogy 2015 tavaszán még semmit sem tudott az emissziós értékek meghamisításáról, és csupán az amerikai botrány kirobbanásának napján, azaz 2015. szeptember 19-én értesült az ügyről.
Megfigyelők szerint a 80 esztendős Ferdinand Piech állításával
főleg Martin Winterkornt akarta megvádolni
– akit egykor éppen ő hozott a Volkswagenhez, de fokozatosan szembe kerültek egymással. Amikor a viszályt már nem lehetett elsimítani, az autógyár vezetősége Winterkorn mellé állt, aminek következtében Piech lemondásra kényszerült.
A vádaskodás tovább nehezíti a Volkswagen vezetőségének erőfeszítéseit, hogy az autógyár valahogy kilábaljon a sok milliárd euró veszteséget okozó emissziós botrány következményeiből.
Ehhez némi reménysugárt jelent az orosz államfő bejelentése, amely azt követően hangzott el, hogy Vlagyimir Putyin Moszkvában fogadta a Volkswagen igazgatóját, Matthias Müllert - aki Martin Winterkornt követte a gépkocsi-konszern élén.
Putyin támogatást ígért a VW gyártmányok oroszországi eladásának serkentéséhez.
Putyin Müller előtt tett nyilatkozatában a Volkswagenre vonatkozó adókedvezmények kiegészítését helyezte kilátásba.
Tény, hogy az ukrajnai válság miatt Moszkvával szembeni nyugati megtorló intézkedések hatására és a kőolaj árának esése következtében Oroszországban erősen visszaesett az új gépkocsik, köztük a Volkswagenek vásárlása. Holott a VW a Moszkvához közel fekvő Kalugában gyártelepet működtet.