A sofőrökkel kapcsolatban a német minta után a franciák is azt várják el, hogy az országba érkező, vagy azon csak áthaladó külföldi tehergépkocsi-vezetők is megkapják fizetésként legalább a francia minimálbért, azaz legkevesebb az óránkénti 9 euró 25 centet.
„Ott egy sofőr havi minimálbére eléri a 40 ezer cseh koronát, ami Csehországban nagyon jó keresetnek számít” – mondta Martin Felix, a legnagyobb cseh fuvarozószövetség, a Česmad Bohemia szóvivője, hozzátéve, hogy a gazdasági egyenlőtlenségek mellett a törvény növelné a bürökratikus intézkedéseket is. A franciák ugyanis minden szükséges iratot a saját nyelvükön szeretnének olvasni, a francia területen dolgozó vállalkozásoknak pedig meg kell majd bízniuk egy franciaországi képviselőt, aki az ellenőrzést végző hatósággal fogja tartani a kapcsolatot.
Róbert Huran, a Szlovákiai Fuvarozók Uniójának elnöke úgy véli, a tervezett módosítások mintegy 10 százalékos többletköltséget rónának a fuvarozókra. Véleménye szerint a franciák célja a konkurencia ellehetetlenítése. „Azt is be akarják tiltani, hogy a sofőrök néhány levezetett nap után a vezetőfülkében alhassanak. Motelokba kényszerítenék őket, ám mindez abszurd, mert akkor a kamiont is valahol le kellene parkolni, s ez újabb biztonsági kockázatot vonhat maga után” – bírálta a készülő francia jogszabályt Róbert Huran.
Tíz európai ország fuvarozói tiltakozásuk kifejezéseként, első lépésben megfogalmaztak egy nyílt levelet, melyet Francois Hollande francia elnöknek, és Jean-Claude Junckernek, az Európai Bizottság elnökének is elküldtek. Azt kérik, hogy módosítsanak a törvényen úgy, hogy az ne érintse a külföldi fuvartársaságokat. A nemzetközi fuvarozók – köztük a Česmad Slovakia is – tömeges tiltakozó akcióra készülnek.